پذیرش طلبه برای سال 1400 جامعةالزهراء(س) آغاز شد
کد خبر: 3946642
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸

پذیرش طلبه برای سال 1400 جامعةالزهراء(س) آغاز شد

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعة‌الزهراء(س) از پذیرش سه هزار طلبه در رشته‌های مختلف در سطوح دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول در این نهاد علمی و با گزینش علاقه‌مندان داخل و خارج کشور خبر داد.

سبه گزارش ایکنا، نشست خبری پذیرش سال تحصیلی جدید جامعة‌الزهراء(س)، 20 دی‌ماه با حضور حجج اسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعة‌الزهراء(س)، محمدعلی سجودی، معاون آموزشی - تربیتی و اباذر عمرانی‌فر، رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعة‌الزهراء(س) برگزار شد.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی سجودی، در سخنانی گفت: پذیرش سال تحصیلی 1400 ـ 1401 از دیروز آغاز شده است و تا 22 بهمن‌ماه ادامه می‌یابد. آزمون ورودی هم در خردادماه سال آینده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
 
سجودی اضافه کرد: الزهرا در سطح دو، سه و چهار در رشته‌های مختلف پذیرش دارد و بعد از آزمون کتبی و مصاحبه، نتیجه نهایی اعلام و داوطلبان در دو نیمسال اول و دوم سال آینده پذیرش خواهند شد. پذیرش الزهراء در سطح چهار، چون برنامه‌ها عمدتاً پژوهشی است با آزمون حضوری همراه خواهد بود.
 
در ادامه، حجت‌الاسلام اباذر عمرانی‌فر گفت: پذیرش الزهراء برای داوطلبان ایرانی از طریق نشانی paziresh.j.ac.ir و برای داوطلبان غیرایرانی از طریق www.j-alzahra.org به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی انجام خواهد شد. در سال قبل، از مجموع بیش از چهارهزار شرکت‌کننده، بیش از دو هزار نفر پذیرش شدند و امسال هم سه هزار نفر ظرفیت داریم.
 
عمرانی‌فر با تأکید بر مراجعه داوطلبان به سایت ثبت‌نام و مطالعه دقیق شرایط، اضافه کرد: امکان ارائه درخواست و پاسخ به سؤالات در سایت فراهم است و کمتر از 48 ساعت به داوطلبان جواب لازم داده می‌شود؛ آزمون هم به صورت مجازی در همه رشته‌ها جز سطح چهار و دوره عالی فقه حضوری و متمرکز است و نتایج آزمون 26 خردادماه اعلام می‌شود. 
 
وی افزود: داوطلبان معاف از آزمون از ششم تا 12 اردیبهشت‌ماه سال آینده باید به سایت مراجعه و ثبت‌نام کنند و مابقی داوطلبان هم می‌توانند از 26 خرداد نسبت به ثبت نام مصاحبه در سامانه اقدام کنند.
 
رئیس اداره سنجش و پذیرش اضافه کرد: در مقطع سطح دو، سه شیوه برگزاری کلاس یعنی، حضوری، مجازی و غیرحضوری را داریم؛ امسال تمام‌وقت عصر هم به بخش حضوری روزانه افزوده خواهد شد؛ آموزش مجازی هم به صورت آنلاین و غیرحضوری هم به صورت مکاتبه‌ای برگزار می‌شود. شرط ورود به آزمون، داشتن حداقل دیپلم است و اگر تحصیلات حوزوی دارند، کمتر از 75 واحد گذرانده باشند. همچنین تحصیل همزمان یک داوطلب در دو رشته در داخل مجموعه یا بیرون از آن ممنوع است.
 
عمرانی‌فر با اشاره به برخی شرایط اختصاصی پذیرش سطح دو تصریح کرد: برای پذیرش در مجموعه کوثر، معدل باید حداقل بالای 18 باشد و متولدین 80 تا 82 پذیرش می‌شوند. برنامه تمام‌وقت روزانه هم شرط سنی 18 تا 25 سال را دارد، اما داشتن مدرک حفظ قرآن، داشتن مدرک کاردانی، کارشناسی و ارشد باعث تخفیف می‌شود و به ازاء هر کدام از مدارک، یک سال اضافه خواهد شد.
 
وی افزود: بانوان مجرد برای ثبت نام در بخش بین‌الملل، باید مدارک رسمی وزارت علوم و آموزش و پرورش را داشته باشند. دارندگان دیپلم فنی و برخی رشته‌های دیگر که پیش دانشگاهی ندارند، نمی‌توانند مستقیماً وارد الزهرا شوند؛ سن 18 تا 22 و 18 تا 35 سال هم شرط سنی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است.

س

امتیازات حافظان قرآن، صحیفه و نهج‌البلاغه

 
عمرانی‌فر افزود: دارندگان مدارک حفظ کل قرآن، صحیفه و نهج‌البلاغه همچنین رتبه‌های المپیادی کشوری، دانش‌آموزان معارف اسلامی با معدل بالای 18، پزشکان و دارندگان مدرک دکتری معاف از آزمون هستند. برای حافظان نیمی از قرآن، صحیفه و نهج‎البلاغه و بستگان درجه یک جانبازان، ایثارگران، ساکنان مناطق محروم و همسران طلاب حوزه و ... امتیازاتی در نظر گرفته می‌شود.
 
رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعة الزهراء(س) با اشاره به برخی شرایط لازم برای سطح سه، بیان کرد: داشتن مدرک سطح دو حوزه یا کارشناسی از هر دانشگاه در حدود 70 رشته همسو می‌توانند شرکت کنند؛ در این مقطع، 14 رشته شامل؛ تاریخ اسلام، تبلیغ با گرایش حج، مدیریت آموزشی، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره خانواده، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی با گرایشات امامت و مهدویت، مذاهب اسلامی، ادبیات عرب و مطالعات اسلامی زنان تدریس می‌شود.
 
وی افزود: در کارشناسی ارشد بخش مجازی هم چند گرایش شامل تاریخ اسلام، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول و کلام اسلامی فعال است؛ در بخش حضوری هم جز تاریخ اسلام، مابقی رشته‌ها وجود دارد.
 
عمرانی‌فر ادامه داد: پذیرش طلاب غیرایرانی سطح سه هم از بهمن‌ماه در رشته‌های اصول فقه اسلامی، تاریخ اهل بیت، روان‌شناسی و تربیت، تفسیر و علوم قرآن، فقه خانواده، فلسفه و کلام اسلامی انجام خواهد شد.
 

تربیت مجتهده

 
رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعة الزهراء(س) با اشاره به ضوابط سطح چهار افزود: در این مقطع، تنها دارندگان مدرک سطح حوزه می‌توانند حضور داشته باشند؛ رشته‌های این مقطع هم شامل؛ تفسیر و علوم قرآن، تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی و حکمت متعالیه و صرفاً هم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: آزمون ورودی سطح چهار در دروس عمومی و تخصصی به صورت تستی برگزار خواهد شد، در حالی که در سال قبل صرفاً در بخش عمومی، تستی بود. همچنین برای اولین بار در رشته عالی فقه و اصول، با هدف تربیت مجتهده پذیرش داریم که ثبت نام آن از بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تنها دارندگان مدرک فقه و اصول سطح چهار می‌توانند شرکت کنند. آزمون آنها به صورت حضوری و تشریحی برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha