برگزاری وبینار محفل قرآنی «شمیم وصل» در مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور
کد خبر: 3946831
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

برگزاری وبینار محفل قرآنی «شمیم وصل» در مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور

وبینار محفل قرآَنی «شمیم وصل» به مناسبت گرامیداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای روحانی اهل سنت و همچنین یادبود روحانیون متوفی شمال کشور برگزار شد.

ارسالی یکشنبه//برگزاری وبینار محفل قرآنی شمیم وصل در مرکز بزرگ اسلامی شمال کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، وبینار محفل قرآنی «شمیم وصل» به مناسبت گرامیداشت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای روحانی اهل سنت و همچنین یادبود روحانیون متوفی شمال کشور در ایام کرونا، امروز، 21 دی، به طور هم زمان در معاونت فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور و مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور و شعبه گنبد برگزار شد.

حجت‌الاسلام نور‌علی دیلم سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در این محفل قرآنی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، شهدای روحانی، شهدای منا و همه شهدای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: امنیت و آرامش امروز کشورمان به خاطر وجود شهدای گرانقدر است و باید قدردان آنها باشیم.

وی با بیان اینکه، قرآن کریم محور زندگی مسلمانان است، افزود: لازمه تحقق اخلاق قرآنی در جامعه توجه به آیات قرآن به عنوان اولویت اول زندگی است.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور همچنین با اشاره به برنامه های مجازی این مرکز در ایام کرونا، گفت: برنامه‌های خوبی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی در سطح استان به ویژه در فضای مجازی در مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور برگزار شده است.

در ادامه آخوند میرابی امام جمعه اهل سنت قره تپه بندر ترکمن نیز در این محفل قرآنی با اشاره به اینکه، قرآن کریم نجات بخش بشریت است، تصریح کرد: با تمسک به قرآن کریم می‌توانیم اتحاد، همدلی و خداپرستی را ترویج بدهیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در دوران جاهلیت برای مسلمین بشارت داده بود، افزود: امروز هم دشمنان همانند کفار در زمان پیامبر (ص) در پی ضربه زدن به اسلام هستند و مسلمین هم باید با عمل به دستورات خداوند و قرآن کریم در راه انسانیت و رستگاری قدم بردارند تا مانع نفوذ دشمنان باشند.

آخوند میرابی با تأکید براینکه، شهید سلیمانی نمونه بارز وحدت، همدلی و مهربانی بود، تصریح کرد: باید با بهره‌گیری از احکام نبوی و قرآن کریم و تداوم راه شهدا به ویژه شهید سلیمانی به مسلمان بودن خود افتخار کرده و بر شوکت و عظمت قرآن و اسلام بیافزاییم.

آخوند کرامتی فر نیز در این محفل قرآنی با قرائت دلنوشته خود در خصوص شهید سلیمانی، گفت: حاج قاسم به اسلام ناب برگرفته از سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) باور داشت و آن را در زندگی شخصی، اجتماعی و سیاسی خود نیز پیاده کرد.

وی با بیان اینکه تفکرات تقریبی شهید سلیمانی موجب اتحاد بین مذاهب اسلامی شد، افزود: سردار سلیمانی همه جا همه را دید جز خودش و نماد انسانیت، بصیرت، ایثار و خدمت خالصانه را تقویت کرد.

گفتنی است، طرح قرآنی شمیم وصل و محفل انس با قرآن کریم مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور هم زمان در گرگان و گنبد با حضور حجت الاسلام دیلم سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، آخوند عبدالجبار میرابی امام جمعه و مدیر و مدرس مدرسه علوم دینی قره تپه بندرترکمن و آخوند مهدی کرامتی فر و همچنین حضور مجازی علیرضا شابدین سرپرست شعبه گنبد مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، آخوند ادریس خوجملی قاری قرآن، آخوند حبیب الله پهلوان زاده حافظ قرآن در بخش‌های قاری، سخنران، حافظ و قرائت دلنوشته برگزار شد.

انتهای پیام
captcha