عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان عشایر رعایت شود
کد خبر: 3947364
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹

عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان عشایر رعایت شود

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینكه دانش‌آموزان عشایری الگوی خوبی برای آینده‌سازان كشور هستند، گفت: باید کمک‌های ویژه‌ای در حوزه آموزش و پرورش به دانش‌آموزان عشایر شود تا بتوانند در شرایط سخت رقابت با دیگر دانش‌آموزان عقب نمانند و عدالت آموزشی رعایت شود.

به گزارش ایكنا از فارس، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش امروز، 23 دی‌ماه در بازدید از مخزن موزه آموزش و پرورش عشایر استان فارس گفت: دانش‌آموزان عشایری الگوی خوبی برای آینده‌سازان كشور هستند.

وی افزود: شرایط و نوع زندگی منحصر به فرد دانش‌آموزان عشایری، آن‌ها را خودباور كرده است و باید کمک‌های ویژه‌ای در حوزه آموزش و پرورش به این دانش‌آموزان شود تا بتوانند در شرایط سخت رقابت با دیگر دانش‌آموزان عقب نمانند و عدالت آموزشی رعایت شود.

رمضانی بیان كرد: باید بتوانیم در بخش نیروی انسانی، بودجه و اولویت در برنامه‌ریزی‌ها، دانش‌آموزان عشایری را در ادامه زندگی یاری دهیم تا بتوانند با ادامه تحصیلات به ویژه در رشته‌های فنی و كارودانش، جایگاه كلیدی در اجتماع كسب كنند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش تأكید كرد: بر اساس نوع نیازهای دانش‌آموزان عشایر می‌توانیم امکانات جدیدتری را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا بتوانند آموزش را با روش‌های جدید کسب كنند.

وی با تأكید بر اینكه در مسابقات فرهنگی، هنری و کتابخوانی دانایی توانایی باید به دانش‌آموزان عشایر توجه بیشتری داشته باشیم، گفت: اعتباری به مبلغ 5000 میلیون ریال جهت فعالیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش عشایر فارس اختصاص می‌دهیم.

رمضانی در ادامه سخنان خود به موزه آموزش و پرورش عشایر استان فارس اشاره كرد و گفت: از وسایل جمع‌آوری شده در موزه مشخص است که تعلیمات عشایری در گذشته وضعیت بهتری داشته و نشان‌دهنده امکانات بیشتری در زمان‌های قبل است که می‌طلبد امروز هم توجه بیشتری به آموزش و پرورش عشایری شود.

وی ابراز آمادگی کرد که به برپایی نمایشگاه عشایری در نمایشگاه مركزی تهران كه قرار است در اردوگاه شهید باهنر برپا شود، مساعدت کند تا مردم بتوانند با این فرصت‌ها بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام
captcha