یمن: حشد الشعبی و انصارالله، مانع اجرای توطئه آمریکا در عراق و یمن هستند
کد خبر: 3947372
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶

یمن: حشد الشعبی و انصارالله، مانع اجرای توطئه آمریکا در عراق و یمن هستند

معاون وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن به تحریم آمریکا علیه رئیس سازمان حشد الشعبی عراق همزمان با تحریم رهبران انصارالله واکنش نشان داد و تأکید کرد که حشد الشعبی و انصارالله، مانع اجرای توطئه‌های آمریکا در عراق و یمن هستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد نیوز، «فهمی الیوسفی»، معاون وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن روز سه‌شنبه در واکنش به تحریم «فالح الفیاض»، رئیس سازمان حشد الشعبی و همچنین رهبران انصارلله از سوی دولت آمریکا گفت: وجود حشد الشعبی در عراق و جنبش انصارالله در یمن اجازه اجرای طرح‌های توطئه‌آمیز آمریکا در کشورشان را نمی‌دهند.

الیوسفی افزود: طرح‌های تروریستی در یمن، عراق و سوریه تحت حمایت کامل آمریکا قرار دارد و تصمیم آمریکا علیه الحشد و انصارالله برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات تروریستی خود ایالات متحده در این کشورها است. بنابراین طبیعی است که دولت آمریکا تلاش کند آنها را در لیست تروریستی خود قرار دهد.

وی تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام انصارالله در «سازمان تروریستی خارجی» را محکوم کرد و افزود: این اقدام خصمانه از سوی دولتی صورت می‌گیرد که ورشکسته و شکست خورده است و نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه گذشته نام الفیاض را به اتهام نقض حقوق بشر و سرکوب تظاهرات‌کنندگان عراقی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده و مدعی شده بود که حشد الشعبی به تعدی علیه فعالان و افراد خواهان برگزاری انتخابات شفاف ادامه می‌دهد.

روز دوشنبه گذشته نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کنگره آمریکا را در جریان تحریم انصارالله و رهبران این جنبش، قرار داده است.

انتهای پیام
captcha