حضور مدیران کردستانی در دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌های کشور
کد خبر: 3950661
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

حضور مدیران کردستانی در دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌های کشور

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان کردستان از برگزاری دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌های سراسر کشور در ۲۷ بهمن در تهران خبر داد و گفت: مدیران ۱۴ درالقرآن استان کردستان در این دوره شرکت خواهند کرد.

حجت‌الله نریمانی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گفت‎و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: توانمندسازی در تمام سطوح آموزشی، مدیریت، معلمان پرورشی، مربیان قرآن از نیازهای روز جامعه بوده که این امر از سیاست‌های کلی آموزش و پرورش بوده است.

وی افزود: در این دوره‌های آموزشی شرکت‌کنندگان با آخرین فناوری‌های روز آشنا شده و سطح معلومات و آگاهی‌های خود را در رشته مورد نظر ارتقا خواهند داد که این امر موجب می‌شود پاسخگوی خوبی برای شبهات و سؤالات دانش‌آموزان باشند.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از برگزاری دوره توانمندسازی مدیران دارالقرآن‌های سراسر کشور در 27 بهمن‌ماه در تهران خبر داد و گفت: مدیران 14 درالقرآن استان کردستان در این دوره شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: این دوره آموزشی از تاریخ 27 تا 29 بهمن‌ماه با استفاده از برنامه‌های زنده (لایو) در بستر فضای مجازی با محوریت شبکه ملی آموزش دانش‌آموزان (شاد) و پخش در کانال‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

نریمانی با اشاره به فعالیت 14 دارالقرآن در سطح استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های سنندج، سقز، کامیاران، مریوان، بانه، سروآباد، قروه و بیجار مجهز به دارالقرآن هستند و در تلاشیم در صورت وجود فضای مناسب در سایر شهرهای استان نیز قبل از پایان سال جاری دارالقرآن تأسیس شود.

وی ارتقای سطح كمی و كيفی توانايی خواندن و فهم قرآن و بهر‌ه‌گيری هر چه بيشتر از آن، ايجاد زمينه و بستر مناسب براي گسترش مراكز قرآن‌‌آموزی و ترويج فرهنگ قرآنی، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از طريق انس با قرآن، ايجاد زمينه مناسب برای جلب مشاركت اقشار مختلف مردم در امور قرآنی ارا ز اهداف برگزاری دارالقرآن‌ها ذکر کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه دارالقرآن‌ها در کنار تربیت دینی دانش‌آموزان کار انس و الفت بیشتر دانش‌آموزان با قرآن را برعهده دارند، یادآور شد: در دوران شرایط سخت کرونایی این دارالقرآن‌ها فعالیت‌های آموزشی خود را از طریق شبکه شاد ادامه دادند و مورد استقبال علاقمندان قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha