نشست توجیهی طرح «اندیشه تمدن‌ساز» در یزد برگزار شد
کد خبر: 3950777
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

نشست توجیهی طرح «اندیشه تمدن‌ساز» در یزد برگزار شد

جلسه توجیهی طرح «اندیشه تمدن‌ساز» با حضور مدیرکل تأمین محتوای دروس معارف نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در سالن جلسات شهید سلیمانی دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد.

جلسه توجیهی طرح «اندیشه تمدن‌ساز» در یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، جلسه توجیهی طرح «اندیشه تمدن‌ساز» با حضور حجت‌الاسلام حمزه شریفی‌دوست، مدیرکل تأمین محتوای دروس معارف نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، مربیان طرح و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد، 11 بهمن در سالن شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی این نهاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمزه شریفی‌دوست؛ مدیرکل تأمین محتوای دروس معارف نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست اظهار کرد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تاکنون پیشرو، ممتاز و موفق در اجرای طرح کشوری اندیشه تمدن‌ساز بوده است.

شریفی‌دوست با توجه به اهمیت انگیزه معنوی و علمی استادان برای انجام دوره طرح کشوری اندیشه تمدن‌ساز بیان كرد: متن کتاب سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای محتوای اصلی مباحثه‌های اساتید در این دوره است که در سال 53 در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد ایراد شده و پس از پیاده‌سازی مجدداً به تأیید رهبر انقلاب رسیده  و در 28 درس طراحی شده است.

وی بیان کرد: در طرح کشوری «اندیشه تمدن‌ساز»، آشنایی عمیق با اندیشه سیاسی و اجتماعی رهبر انقلاب، ایجاد نگرش تحول‌ساز و اندیشه تمدن‌ساز، آشنایی با کارکردهای علمی و پیامدهای اجتماعی آموزه‌های دینی، فراگیری مهارت تدبر در قرآن کریم و آشنایی با سیره معصومان(ع) به چشم می‌خورد.

شریفی‌دوست به اهمیت این کتاب به‌عنوان مبنای فکری مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد: مبحث این دوره از کتاب طرح کلی «اندیشه اسلامی در قرآن»  اثر بی‌بدیل استاد بزرگوار و رهبر فرزانه حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای است.

مدیرکل تأمین محتوای دروس معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به تشریح دوره و پاسخ به سوالات و پیشنهادهای اساتید پرداخت و در پايان با اهدای لوح از تلاش‌های جهادی مربیان و دبیران این طرح تجلیل شد.

یادآور می‌شود طرح کشوری «اندیشه تمدن‌ساز» در دانشگاه آزاداسلامی استان یزد در 27 گروه مطالعاتی، مشارکت 120 استاد هیئت علمی و به همت این نهاد اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha