اجرای 1640 برنامه كودكان و نوجوانان در فارس طی دهه فجر
کد خبر: 3950856
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰

اجرای 1640 برنامه كودكان و نوجوانان در فارس طی دهه فجر

سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس با بیان اینكه این كانون مسئولیت كارگروه كودكان و نوجوانان ستاد دهه فجر استان را به عهده دارد، از اجرای یك هزار و 640 برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و عمرانی ذیل این كارگروه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس؛ سعیدرضا کامرانی، سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس امروز، 11 بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه‌های این كانون به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر پرداخت و گفت: به این‌مناسبت، در 42 مركز كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان یك هزار و 640 برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و عمرانی اجرا خواهد شد.

وی كودكان و نوجوانان را بهترین سرمایه اجتماعی دانست كه باید با رشد شایسته و تكیه بر آموزه‌های دینی، آنان را پرورش داد و افزود: همه موظیفم که در راستایی شناسایی و شناساندن دستاوردهای انقلاب در این ایام تلاش کنیم.

كامرانی با بیان اینكه كارگروه كودكان و نوجوانان ستاد دهه فجر فارس به‌عهده این كانون است، افزایش سطح آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف نظام اسلامی، ایجاد بستر مناسب حضور کودکان و نوجوانان در برنامه‌های سالروز پیروز انقلاب اسلامی را از اهداف برنامه‌های این كارگروه عنوان كرد.

وی با تأكید بر اینكه برنامه‌های این كارگروه به‌صورت مجازی و یا به‌صورت محدود و با رعایت پروتكل‌های بهداشتی اجرا می‌شوند، گفت: تشویق و ترغیب کودکان برای نقش‌آفرینی در برنامه‌ها، بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد قبول کودکان و جوانان برای تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر اهداف در این کارگروه هستند.

سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس برخی از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای ایام‌الله دهه فجر را برشمرد و گفت: در بخش فرهنگی معرفی شخصیت‌ها، معرفی رویدادها و وقایع انقلاب، معرفی کتاب‌های انقلابی، روایت‌گری شهرهای شیراز، نی‌ریز، فراشبند، لار، کازرون، معرفی شخصیت‌های برجسته و انتشار آثار برگزیده، قصه‌های انقلابی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و تلفیق قصه‌گویی با هنر نقاشی توسط کودکان برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت.

كامرانی، بهره‌برداری از سالن اختصاصی در رابطه با قصه‌گویی و نمایش عروسکی و همچنین ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اوز را از برنامه‌های عمرانی این اداره‌کل در ایام دهه فجر اعلام کرد.

وی از رونمایی دو جلد کتاب در مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس خبر داد و گفت: کتاب‌های مجموعه شعر «رد پای گیلاس» و مجموعه داستان «قصه سیب» حاصل مجموعه آثار همکاران ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس است که در دهه فجر رونمایی می‌شود.

سرپرست كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس همچنین با اشاره به برپایی کارگاه‌هایی به‌صورت مجازی از ابتدای سال تاکنون، اضافه کرد: هم‌اکنون فعالیت کارگاه‌های مجازی به نسبت ایام تابستان پنج برابر شده و همچنین تعداد ٤٢ کارگاه برخط در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha