ثبت‌نام ۵۱۱۶ یزدی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3950932
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

ثبت‌نام ۵۱۱۶ یزدی در آزمون سراسری قرآن و عترت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از ثبت‌نام ۵۱۱۶ نفر از فعالان قرآنی در نوزدهمین دوره آزمون سراسری «قرآن و عترت» در این استان خبر داد.

ثبت‌نام 5100 یزدی در آزمون سراسری «قرآن و عترت»به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، 12 بهمن در نشست با عوامل اجرایی نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با اشاره به برگزاری این آزمون در نیمه اول اسفندماه، این آزمون را بزرگترین رخداد قرآنی کشور دانست و اظهار کرد: این آزمون در سال جاری به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این آزمون در 14 رشته اعم از ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره، نهج‌البلاغه، دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومان و حفظ قرآن در 9 رشته جزء 30، جزء اول، سوره بقره، 5 جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء، 20 جزء، 25 جزء و حفظ کل برگزار می‌شود و رشته حفظ کل آزمون در مرحله دوم به صورت شفاهی خواهد بود.

جوادیان‌زاده گفت: ثبت‌نام در این مرحله از آزمون تا 15 بهمن ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند به سامانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به نشانی اینترنتی WWW.QURANEDU.IR مراجعه کنند و هر نفر می‌تواند در 6 رشته ثبت‌نام کند، همچنین به قبول‌شدگان در این آزمون گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت و به افرادی که نمره بالا کسب کنند، تقدیرنامه اهدا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه آزمون در دو گروه سنی زیر 10 سال و بالای 10 سال خواهد بود افزود: در گروه سنی زیر 10 سال با توجه به شرایط خاص سنی و آموزشی آزمون به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

وی در خصوص جوایز آزمون نیز گفت: معاونت قرآن و عترت برای تمام حافظان کل که نمره نهایی 100 را کسب کنند، مبلغ 10 میلیون ریال و آن دسته که حائز نمره 90 به بالا شوند، 300 میلیون ریال به عنوان هدیه اختصاص داده است، همچنین برای 2000 نفر از قبول‌شدگان بالای 10 سال به قید قرعه 10 میلیون ریال و برای 500 نفر از پذیرفته‌شدگان زیر 10 سال 150 میلیون ریال جایزه در نظر گرفته است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه دارالعباده یزد برای اولین بار در کشور عنوان پایتخت صحیفه سجادیه را کسب کرد، این اداره‌کل برای ترویج فرهنگ مراجعه به این کتاب نورانی 100 جایزه ویژه برای شرکت‌کنندگان در این رشته اختصاص داده است.

رئیس ستاد استانی برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: تاکنون 5116 نفر از مشتاقان کلام وحی در استان یزد در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 2877 نفر مربوط به شهرستان یزد است و میبد با ثبت‌نام 1000نفر جایگاه دوم را به لحاظ تعداد داوطلبان کسب کرده که با توجه به جمعیت این شهرستان و ثبت‌نام بیش از 1% در آزمون جای تقدیر از مردم متدین و مؤسسات فعال آن شهرستان دارد.

جوادیان‌زاده با اشاره به رتبه‌بندی مؤسسات بیان کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «جوادالائمه یزد» با ثبت‌نام 1452 نفر جایگاه دوم در بین مؤسسات کشور و رتبه اول در بین مؤسسات استان کسب کرده و مؤسسه «حضرت معصومه میبد» با ثبت‌نام 482 نفر و مؤسسه «بهار دلهای میبد» با 348 نفر رتبه دوم و سوم ثبت‌نام مؤسسات استان را دارند.

وی از همه علاقه‌مندان به کلام وحی در استان دعوت کرد با حضور و ثبت‌نام خود و اعضای خانواده در این آزمون و در چند رشته ضمن ایجاد روحیه نشاط به بالابردن دانش دینی خود وجهه همت گمارند.

جوادیان‌زاده با توجه به نقش مادران در تربیت و هدایت مسیر فرهنگی خانواده از آنان خواست اعضای خانواده به ویژه فرزندان را به حضور در این حرکت بزرگ قرآنی دعوت کنند.

انتهای پیام
captcha