انتقال چهارمین گروه مسلمانان روهینگیا به جزیره‌ای دورافتاده
کد خبر: 3951065
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

انتقال چهارمین گروه مسلمانان روهینگیا به جزیره‌ای دورافتاده

مقامات بنگلادش دیروز شنبه، چهارمین گروه از مسلمانان روهینگیا را که به این کشور پناهنده شده بودند، به جزیره‌ای دورافتاده در خلیج بنگال منتقل کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، با وجود انتقادات و هشدارهای جمعیت‌های حقوق بشری، دولت بنگلادش همچنان درحال انتقال مسلمانان روهینگیا به جزایر دور افتاده در خلیج بنگال است.
 
سرتیپ عبدالله المأمون چودری، مدیر پروژه اسکان مجدد مسلمانان روهینگیا در بنگلادش گفت: ما آمادگی داریم که همه مسلمانان روهینگیا که تعداد آنها بالغ بر 100 هزار پناهنده است را در جزیره بهاسان چار اسکان دهیم.
 
وی افزود: همه منازل موجود در این جزیره برای پناه دادن به مسلمانان روهینگیا آمادگی کامل دارد.
 
پیش‌تر نیز، حدود هزار و 463 مسلمان روهینگیا با کشتی از شهر ساحلی چاتوگرام بنگلادش به جزیره‌ای دورافتاده در وسط اقیانوس هند به نام «بهاسان چار» فرستاده شدند.
 
روز جمعه نیز مزمل حق، فرمانده نیروی دریایی بنگلادش اعلام کرد که هزار و 778 نفر از پناهندگان روهینگیا به جزیره بهاسان چار فرستاده شده‌اند.
 
با احتساب دور جدید انتقال مسلمانان میانمار به این جزیره، شمار مسلمانانی که از 8 ماه پیش تاکنون در 4 گروه به این جزیره دورافتاده انتقال داده شده‌اند به حدود 7 هزار نفر می‌رسد.
 
دولت بنگلادش اصرار دارد که طرح اسکان مجدد پناهندگان روهینگیا در این جزیره دورافتاده با هدف تأمین شرایط معیشتی بهتر برای آنها اجرا می‌شود؛ این در حالی است که بنگلادش در حال اقدامات دیپلماتیک برای بازگرداندن بیش از یک میلیون پناهنده روهینگیا به میانمار است.
 
بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری از اقدام مقامات بنگلادش در بیرون‌راندن مسلمانان مظلوم میانماری و انتقال آنها به نقاط دورافتاده انتقاد کرده‌اند.
 
خلیج بنگال در 50 کیلومتری ساحل جنوب غربی بنگلادش واقع است و دستیابی به آن جز از طریق قایق امکان‌پذیر نیست.
 
اقلیت مسلمان روهینگیا از سالها پیش با حملات وحشیانه نظامیان میانمار در ایالت اراکان روبرو بوده است و حدود یک میلیون و دویست هزار نفر از آنها به منطقه کاکس بازار، واقع در جنوب شرقی بنگلادش پناهنده شده‌اند.
 
در آگوست سال 2017 میلادی ارتش میانمار و شبه نظامیان افراطی بودایی حملات خونباری علیه مسلمانان روهینگیا انجام دادند به طوری که سازمان ملل متحد در آن زمان این اقدامات را «پاکسازی نژادی» و اقلیت روهینگیا را «تحت فشار ترین اقلیت جهان» توصیف کرد.
انتهای پیام
captcha