«فجر فاطمی» در ۳۴ بقعه متبرکه یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3951118
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

«فجر فاطمی» در ۳۴ بقعه متبرکه یزد اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف استان یزد از اجرای ویژه‌برنامه‌های «فجر فاطمی» در راستای بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر در ۳۴ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

34 امامزاده میزبان برنامه های فجر فاطمیبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اداره اوقاف استان یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، با اشاره به برگزاری جشن‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در امامزادگان، بقاع‌متبرکه و اماکن مذهبی استان اظهار کرد: امامزادگان و بقاع‌متبرکه استان به عنوان قطب فرهنگی میزبان مردم در ایام ولادت بانوی دوعالم فاطمه زهرا(س) و دهه فجر هستند، به همین جهت برنامه‌های متنوعی به مناسبت این ایام با رعایت کلیه پروتکل‌ها در این اماکن پیش‌بینی شده است.

وی به ویژه برنامه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه والای بهانه خلقت، حضرت زهرا(س) و لزوم بزرگداشت این روز و نیز ترویج فرهنگ فاطمی، برنامه‌ای با عنوان «فجر فاطمی»، در شب و روز میلاد حضرت زهرا(س) همراه با قرائت دعای توسل در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

زارع‌زاده؛ با توجه به شرایط خاص کنونی جامعه یکی از برنامه‌های قابل اجرا در این ایام مبارک را اجرای عقد 5 زوج در کنار ضریح مطهر امامزاده سیدجعفر محمد(ع) دانست و گفت: در کنار این برنامه 10 جهیزیه کامل تهیه و در اختیار زوج‌های جوان نیازمند قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف استان یزد با اشاره به اجرای برنامه‌های شب  22 بهمن افزود: برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت برگزاری مراسم ویژه شب 22 بهمن با عنوان «لبیک یا امام» در بقاع‌متبرکه شاخص و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی آذین‌بندی و تبلیغات محیطی بقاع‌متبرکه، غبارروبی قبور شهدا واقع در بقاع‌متبرکه، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، راه‌اندازی کاروان شادی در سطح شهر، پخش نواهای انقلاب و طنین‌انداز شدن ندای الله اکبر در بقاع‌متبرکه را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

مدیرکل اوقاف استان یزد هدف از اجرای این برنامه‌ها را تکریم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین تبیین گفتمان این نهضت الهی و بیان خدمات نظام برای ملت بزرگ ایران عنوان کرد و یادآور شد: محافل انس با قرآن کریم به صورت مجازی و همچنین به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در امامزادگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha