50 بار منع پخش اذان از حرم ابراهیمی در ژانویه
کد خبر: 3951544
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

50 بار منع پخش اذان از حرم ابراهیمی در ژانویه

مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان به سیاست تجاوز به مساجد و مقدسات اسلامی با هر روش ممکن از جمله تعطیلی، حمله، تخریب و جلوگیری از پخش اذان ادامه می‌دهند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین آنلاین، اشغالگران صهیونیست به شکل روزانه از پخش اذان از مسجد و حرم ابراهیمی در شهر الخلیل جلوگیری می‌کنند به گونه‌ای که طی گزارش وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین، فقط طی ماه ژانویه گذشته، 50 بار از پخش اذان در این مکان مقدس جلوگیری به عمل آورده‌اند.
 
صهیونیست‌ها پخش اذان از حرم ابراهیمی را به بهانه آزار رساندن به شهرک‌نشینان صهیونیست متوقف می‌کنند به ویژه اذان مغرب که هر روز از پخش آن جلوگیری می‌کنند.
 
از دیگر اقدامات اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست برای تسلط بر حرم ابراهیمی، جلوگیری از فعالیت کمیته بازسازی الخلیل برای ترمیم و بازسازی حرم ابراهیمی است.
 
این ممنوعیت به این بهانه اعمال شده است که کمیته بازسازی الخلیل از دستگاه‌های ذی‌ربط رژیم صهیونیستی مجوز لازم را برای تعمیرات بام مسجد ابراهیمی و ترمیم نقوش اسلامی و هنری موجود بر دیوارهای این مسجد اخذ نکرده‌اند.
 
این تجاوزات در همین حد خلاصه نمی‌شود؛ بلکه اشغالگران صهیونیست پس از 15 روز تعطیلی مسجد و حرم ابراهیمی به بهانه مقابله با بیماری کرونا این تعطیلی را 5 روز دیگر نیز تمدید کردند.
 
در روز هفتم ژانویه 2021، نیروهای رژیم صهیونیستی مسجد و حرم ابراهیمی در شهر الخلیل واقع در کرانه باختری را به روی نمازگزاران بستند و زائران و نمازگزاران به مدت 10 روز به بهانه مقابله با کرونا اجازه ورود به این مسجد را نداشتند؛ این تعطیلی چندین بار تمدید شد.
 
اشغالگران صهیونیست سیاست خودسرانه خود درباره محدودکردن تعداد نمازگزاران در مسجد ابراهیمی به ویژه در روزهای جمعه را همچنان ادامه می‌دهند.
انتهای پیام
captcha