مراسم تجلیل از خادمان قرآن به اسفند‌ماه موکول شد
کد خبر: 3951612
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

مراسم تجلیل از خادمان قرآن به اسفند‌ماه موکول شد

دبیر انجمن خادمان قرآن با اشاره به برگزاری بیست‌وچهارمین و بیست‌وپنجمین دوره مراسم تکریم از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به صورت همزمان گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و برگزار نشدن نمایشگاه قرآن، برپایی این آیین تکریم به تأخیر افتاد و در صورت مهیا شدن شرایط در ماه رجب برگزار خواهد شد.

محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: بیست‌وچهارمین و بیست‌وپنجمین دوره مراسم همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، اواخر امسال، همزمان با ایام مبعث به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن خادمان قرآن برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: این مراسم، که سنت حسنه‌ هر ساله است، امسال به دلیل شیوع کرونا در ماه رمضان برگزار نشد و با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم به صورت بسیار محدود و فقط با حضور منتخبان در حضور رئیس محترم جمهوری برگزار می‌شود. با توجه به اینکه امسال دو دوره از این مراسم برگزار می‌شود، 18 نفر از میان نخبگان، فرهیختگان و برگزیدگان خدمت به ساحت قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، پژوهش، ترجمه و تفسیر، هنر و سینما، خوشنویسی، مدیریت، مدرسان و داوران مسابقات قرآن انتخاب شده‌اند.

دبیر انجمن خادمان قرآن کریم بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط انتخاب محدود بود و بیش از دو هزار نفر در فهرست انتخاب خادمان قرآن کریم بودند، امیدواریم بتوانیم در سال‌های آینده تعداد بیشتری از خادمان قرآن را انتخاب کنیم. در سنوات گذشته طی فرایند و برنامه‌ریزی مشخص مقرر شد که فعالان و برگزیدگان ممتاز به جمع فرهیخته خادمان قرآن نیز اضافه شوند که با توجه به موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در رمضان 1400، طی مراسمی و در صورت ریشه‌کنی ویروس کرونا، همه فعالان و برگزیدگان ممتاز به درجه خادمی قرآن، نائل می‌شوند.

پورمعین با اشاره به تصمیم‌گیری درباره چهارمین مجمع خادمان قرآن اضافه کرد: با توجه به اصلاح اساسنامه در سومین مجمع و ثبت‌ آن، به شرط رفع محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، چهارمین مجمع خادمان قرآن به منظور انتخاب نمایندگان کارگروه‌های تخصصی این انجمن، علاوه بر شورای مرکزی انجمن خادمان قرآن کریم، برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha