25 روحانی در زندان‌های یزد فعالیت دارند
کد خبر: 3951614
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

25 روحانی در زندان‌های یزد فعالیت دارند

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به فعالیت 25 روحانی فعال در زندان‌های استان گفت: این اداره‌کل در سایه تعامل با دستگاه‌های اجرایی وضعیت مطلوبی در زمینه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی دارد.

25 روحانی در زندان‌های یزد فعالیت دارندبه گزارش ایکنا از یزد، حسین سبزواری، مدیرکل زندان‌های استان یزد، امروز، 14 بهمن در نشست با حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی صورت‌گرفته در زندان‌های استان اظهار کرد: سواد و بزهکاری روبروی یکدیگر قرار دارند لذا هر چقدر سواد افزایش یابد، درصد جرم پایین می‌آید.

وی؛ موادمخدر را جرم اول مددجویان زندان‌های استان یزد دانست به نحوی که حدود 81 درصد جرائم زندانیان استان را مواد مخدر و سرقت تشکیل می‌دهد و با اشاره به اینکه 67 درصد زندانیان زیر 40 سال هستند گفت: وجود نیروهای جوان جامعه در زندان هشداری برای مسئولان است و باید برای بازگرداندن این نیروی جوان به جامعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی به صورت عمیق و هدفمند با کمک سایر مسئولان استان انجام گیرد. 

مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به اهمیت نماز در تربیت زندانیان بیان کرد: نماز مهمترین فریضه امربه‌معروف است که می‌تواند دستگیر مددجویان باشد و در رفتار آنها تغییر مثبت ایجاد کند.

وی به حضور 25 روحانی فعال در زندان‌های استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اداره‌کل زندان‌های استان یزد در سایه تعامل با دستگاه‌های اجرایی وضعیت مطلوبی در زمینه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی دارد اما این کافی نیست و باید سایر مسئولان برای تکمیل فرآیند اصلاح و تربیت به کمک اداره‌کل زندان‌های استان یزد بیایند.

حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این نشست گفت: اداره‌کل زندان‌های استان یزد در بین دستگاه‌های اجرایی استان همواره از ادارات برتر بوده که این نشان از برنامه‌ریزی و فعالیت‌های اصولی این مجموعه در زمینه اقامه نماز دارد.

موسوی تأکید کرد: هرچه برای معنویات هزینه شود، آمار بازگشت مجدد مددجویان به زندان کاهش خواهد داشت، ستاد اقامه نماز استان یزد نیز وظیفه خود می‌داند تا بخشی از این بار مسئولیت خطیر را عهده‌دار شود و در امورات قرآنی و فرهنگ‌سازی نماز به اداره‌کل زندان‌ها برای اصلاح و تربیت مددجویان کمک کند.

انتهای پیام
captcha