کار منسجمی در حوزه آموزش کودکان انجام نشده است
کد خبر: 3951787
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

کار منسجمی در حوزه آموزش کودکان انجام نشده است

امام‌جمعه کرج گفت: متأسفانه در این ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است، دائم می‌گوییم کودک و نوجوان اما یک کار منسجم، تعریف شده، دقیق و منظمی راجع به کودکان انجام نشده است.

کار منسجمی در حوزه آموزش کودکان انجام نشده است

به گزارش ایکنا از البرز، به نقل از روابط عمومی دفتر امام‌جمعه کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج، 14 بهمن‌ماه در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش البرز که با حضور علیرضا حاجیان‌زاده، دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شد و رهبری‌های حضرت امام خمینی(ره) نتیجه داد.

وی با بیان اینکه البرز متفاوت از سایر استان‌هاست، تصریح کرد: دو هزار و ۵۰۰ واحد آموزشی در البرز وجود دارد اما تنها ۷۱ نفر روحانی امین روشنا به مدارس اعزام شدند و این تعداد باید افزایش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به ارتقای کیفیت آموزش و پرورش، بیان کرد: براساس منویات رهبر انقلاب هرقدر در آموزش و پرورش هزینه شود، سرمایه است.

این مسئول با اشاره به اینکه در امر آموزش حوزه کودکان باید مورد توجه واقع شود، اظهار کرد: طی سال‌های متمادی تلاش کردیم تا آموزش و پرورش مسئولیت آموزش کودکان را برعهده بگیرد.

حسینی همدانی با بیان اینکه امر آموزش کودکان بسیار تخصصی و اساسی است، گفت: متأسفانه در این ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشته است، دائم می‌گوییم کودک و نوجوان اما یک کار منسجم، تعریف شده، دقیق و منظمی راجع به کودکان انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در رده سنی کودکان مسائل مربوط به آنها، بازی تعریف شده و کتاب مدون توجه نشده است، اظهار کرد: تربیت مربی کودک امری ضروری است، چراکه برنامه نظامند و تشکیلاتی در این اشل کاری وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: این اتفاق مبارکی است که آموزش و پرورش متصدی و متکفل بحث مهد کودک‌ها شده است و باید به‌صورت جدی مد نظر قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه ۱۲ جلد کتاب در حوزه کودکان تألیف کردم، تصریح کرد: مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گرفت و در سراسر کشور تا سال گذشته بیش از چند صد هزار جلد به چاپ رسید.

حسینی همدانی با بیان اینکه از نظر اسلام تربیت به فعلیت رساندن قوا و استعدادهای انسان است، بیان کرد: همچنین ایجاد تعادل و هماهنگی بین استعدادها تا رسیدن به قرب الی‌الله است.

این مسئول با اشاره به مطلب فصل دوم از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: در این سند گفته شده، وزارت آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی، عمومی، متولی فرآیند تعلیم و تربیت در همه ساحت‌های تعلیم و تربیت، قوام‌بخش فرهنگ عمومی و تعالی بخش جامعه اسلامی بر اساس معیار نظام اسلامی با مشارکت خانواده و نهادهاست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی به خصوص در 40 ساله دوم با بهره‌مندی از بیانیه گام دوم رهبر انقلاب باید از نظر علمی انسان اخلاقی، خلاق، مبتکر، نوآور و ایده‌پرداز باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که باید به آن پرداخته شود بحث مربی‌محوری است، تصریح کرد: به هر تعدادی که استان البرز مربی در بحث مهد کودک، پیش‌دبستانی و امین روشنا لازم داشته باشد، ما تأمین می‌کنیم.

این مسئول متذکر شد: در نظام تعلیم و تربیت عنصری مؤثرتر از معلم نیست، باید معلمان را در این مسیر تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha