6650 یزدی در آزمون سراسری «قرآن و عترت» ثبت‌نام کردند
کد خبر: 3952391
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

6650 یزدی در آزمون سراسری «قرآن و عترت» ثبت‌نام کردند

مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از ثبت‌نام 6 هزار و 650 نفر از فعالان قرآنی در نوزدهمین دوره آزمون سراسری «قرآن و عترت» در این استان خبر داد.

6650 یزدی در آزمون سراسری «قرآن و عترت» ثبت‌نام کردندحسین دشتی، مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری «قرآن و عترت» در این استان که به صورت مجازی برگزار می‌شود اظهار کرد: تاکنون در این دوره از آزمون 6 هزار و 650 نفر از فعالان قرآنی ثبت‌نام کرده‌اند.  

وی ادامه داد: این آزمون در 14  رشته اعم از ترجمه سوره بقره، تفسیر سوره بقره، نهج‌البلاغه، دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومان و حفظ قرآن در 9 رشته جزء 30، جزء اول، سوره بقره، 5 جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء، 20 جزء، 25 جزء و حفظ کل برگزار می‌شود و رشته حفظ کل آزمون در مرحله دوم به صورت شفاهی خواهد بود.

دشتی افزود: ثبت‌نام در این مرحله از آزمون تا 20 بهمن تمدید شده و علاقه‌مندان می‌توانند به سامانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به نشانی اینترنتی WWW.QURANEDU.IR مراجعه کنند و هر نفر می‌تواند در 6 رشته ثبت‌نام کند، همچنین به قبول‌شدگان در این آزمون گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت و به افرادی که نمره بالا کسب کنند، تقدیرنامه اهدا خواهد شد.

مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه آزمون در دو گروه سنی زیر 10 سال و بالای 10 سال خواهد بود گفت: در گروه سنی زیر 10 سال با توجه به شرایط خاص سنی و آموزشی آزمون به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

دشتی بیان کرد: با توجه به اینکه دارالعباده یزد برای اولین بار در کشور عنوان پایتخت صحیفه سجادیه را کسب کرد، این اداره‌کل برای ترویج فرهنگ مراجعه به این کتاب نورانی 100 جایزه ویژه برای شرکت‌کنندگان در این رشته اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این آزمون برای سومین بار تا 20 بهمن تمدید شده اظهار امیدواری کرد: فعالان قرآنی و مردم دارالعباده استان یزد در این روزهای پایانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده تا شاهد جایگاه هرچه بهتر استان در سطح کشور باشیم.  

انتهای پیام
captcha