تقدیر از نمایندگان گروه‌های جهادی پزشكی فعال طی ایام كرونا در فارس
کد خبر: 3953232
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳

تقدیر از نمایندگان گروه‌های جهادی پزشكی فعال طی ایام كرونا در فارس

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از نمایندگان گروه‌های جهادی و بسیجی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه مبارزه با شیوع ویروس کرونا تقدیر شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسم تجلیل از نمایندگان گروه‌های جهادی و بسیجی دانشگاه علوم پزشكی شیراز در عرصه مبارزه با شیوع كرونا ویروس امروز، 21 بهمن‌ماه در این دانشگاه برگزار شد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این مراسم گفت: تلاش‌های نیروهای جهادی در کنار کادر درمان فراموش شدنی نیست و جهاد و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این نیروها به تمام معنا، جهاد واقعی بوده است.

وی با بیان اینکه حجم کار نیروهای جهادی فراتر از اعداد و ارقام است، افزود: این تلاشگران حجم سنگینی از فعالیت‌ها نظیر تغسیل و تکفین اموات کرونایی، خدمات همیاران سلامت و کمک‌های مومنانه را در بیمارستان‌ها انجام داده‌اند.

سیدابوالفضل هاشمی‌اصل، مدیر کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشكی شیراز فارس نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از خدمات گروه‌های جهادی شیراز گفت: این خدمات شامل طرح همراه یار، برنامه‌های تغسیل و تدفین اموات کرونایی، طرح تماس مهربانی، برپایی مراسم جشن میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار و نیز مراسم گرامیداشت شهدای سلامت بوده است.

وی افزود: با توجه به ابتلای تعداد بالایی از هموطنان در پاییز امسال و درگیر شدن بخش اعظمی از بیمارستان‌های شهر شیراز به خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا، گروه‌های جهادی شیراز اعم از ۱۶۰ جهادگر خانم و آقا، با گذراندن سه هزار و ۱۷۴ شیفت و ۱۰ هزار و ۶۹۰ ساعت به ارائه خدماتی در انتقال و جا به‌جایی بیماران، پشتیبانی بخش‌ها با کمک در انتقال تجهیزات و داروهای مصرفی، همچنین روحیه دهی به کارکنان درمان پرداختند.

هاشمی اصل با بیان اینکه این گروه‌های جهادگر با حضور در بیمارستان‌های حضرت علی اصغر (ع)، شهید دکتر فقیهی، شهید دکتر چمران و بیمارستان نمازی به ارائه خدمت پرداختند، ادامه داد: در طرح تماس مهربانی نیز تعدادی از بانوان جهادگر ضمن تماس با مبتلایان شناسایی شده به بیماری کرونا، به ارزیابی وضعیت قرنطینه و آموزش نحوه قرنطینه خانگی پرداختند.

مدیر كانون بسیج جامعه پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شیراز، تهیه و توزیع ۱۸۰ بسته حمایتی معیشتی شامل مواد غذایی و بسته بهداشتی، همچنین تأمین کمک هزینه خرید دارو و توزیع سبدهای میوه را از دیگر خدمات این گروه‌های جهادی برشمرد.

یادآور می‌شود، در این مراسم از گروه‌های جهادی «علمدار جهاد»، «شهدای رهپویان وصال»، «قرارگاه جهادی امام رضا (ع)» و گروه جهادی «نصیر» تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha