دوره «تربیت‌ مربی قرآنی کودک» در اردکان برگزار می‌شود
کد خبر: 3953668
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

دوره «تربیت‌ مربی قرآنی کودک» در اردکان برگزار می‌شود

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان از آغاز دوره تربیت‌ مربی قرآن کریم با گرایش «انس کودک با قرآن» از روز دوشنبه، 27 بهمن در این شهرستان خبر داد.

دوره «تربیت‌مربی قرآنی کودک» در اردکان آغاز می‌شودشعبانعلی قانعی اردکانی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و پیشنهادهای سازمان دارالقرآن الکریم کشور در راستای طرح‌های ملی قرآنی، همگام‌سازی آموزش‌های قرآنی و دینی ویژه کودکان و خردسالان در موسسات قرآنی، مهدهای کودک و پیش دبستانی است، که در این راستا طرح‌های «انس کودک با قرآن» در رده‌های مختلف سنی و اقلیمی معرفی شده است.

وی ادامه داد: در همین موضوع و به منظور تربیت نیروی متخصص برای اجرای این طرح، دوره‌های تربیت مربی «انس کودک با قرآن کریم» در دو سطح طراحی و معرفی شده است. اداره تبلیغات اسلامی اردکان به منظور اجرای بخشی از این طرح در نظر دارد، یک دوره تربیت مربی با موضوع «انس کودک با قرآن» برگزار کند تا مربیان و معلمان محترمی که در مؤسسات قرآنی، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها به امر آموزش قرآن و امور دینی به کودکان فعال هستند، ارتقاء سطح یافته و از متون و دستورالعمل‌های تخصصی آموزش قرآن به کودکان بهره‌مند شوند.

قانعی دارابودن حداقل ۱۸ و حداکثر ۴۰ سال سن، حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا معادل حوزوی آن، توانمندی در تلاوت قرآن (حداقل ترتیل و قبولی در آزمون ورودی سطح ۳ قرائت و سطح ۲ مفاهیم قرآن)، حفظ قرآن (ده سوره پایانی در هنگام شروع دوره و ۲۵ سوره پایانی در حین دوره) را از شرایط این دوره اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی کسانی که در آزمون ورودی شرکت کرده‌اند، مجاز به تکمیل ثبت‌نام هستند از برگزاری کلاس‌ها به دو صورت مجازی و حضوری با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه و جلسه توجیهی در روز دوشنبه، 27 بهمن از ساعت 3 الی 5 عصر در محل اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha