بدون تعقل در رموز نماز راهی به سوی رستگاری نیست
کد خبر: 3953777
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

بدون تعقل در رموز نماز راهی به سوی رستگاری نیست

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس، نماز را زیباترین نماد بندگی و عبودیت دانست و گفت: بدون توسل به نماز و تعقل در رمز و راز این آیین تابناک الهی و ریسمان محکم و گسست‌ناپذیر یاد خداوند نمی‌توان از دلبستگی‌های جهان فانی رها شد و راهی به سوی نجات و رستگاری گشود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه  نماز فارس امروز، 25 بهمن‌ در مراسم تقدیر از فعالیت‌های نمازی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه این استان گفت: نماز زیباترین نماد بندگی و عبودیت و بهترین راه برای ارتباط دائمی با خداوند تبارک و تعالی است.

وی افزود: بدون توسل به نماز و تعقل در رمز و راز این آیین تابناک الهی و ریسمان محکم و گسست‌ناپذیر یاد خداوند نمی‌توان از دلبستگی‌های جهان فانی رها شد و راهی به سوی نجات و رستگاری گشود.

سقاچی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه ارزیابی فعالیت‌های نمازی ادارات مختلف در طول سال طی دو مرحله به‌صورت محسوس و نامحسوس انجام می‌شود، گفت: در هر مرحله دستگاه‌های اجرایی دو نوبت بازرسی می‌شوند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس ادامه داد: علاوه بر این‌ها سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سجاده راه اندازی شده است که هر یک از دستگاه‌های اجرایی مدارک و مستندات فعالیت‌های خود در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز در این سامانه ثبت می‌کنند.

وی بیان كرد: سامانه سجاد به‌صورت هوشمند در پایان سال بر اساس مدارک و مستندات دستگاه‌های اجرایی هر یک از ادارات را ارزیابی و در چهار بخش و رتبه مختلف طبقه‌بندی می‌کند و بر این اساس ادارات به رتبه‌های شایسته تقدیر ویژه، شایسته تقدیر، قابل قبول و مورد توبیخ ساماندهی می‌شوند.

سقاچی یادآور شد: در ارزیابی به عمل آمده از فعالیت ادارات در سال گذشته اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه عنوان اداره برتر و نمونه در حوزه فعالیت‌های ترویج و توسعه فرهنگی نماز معرفی شد.

به گفته وی عملکرد اوقاف فارس در حوزه احداث و افتتاح و بهره‌برداری از مساجد در مناطق محروم و فاقد مسجد تهیه قرآن کتب ادعیه و زیارات برای نمازخانه‌ها، بهسازی و مرمت و نوسازی نمازخانه‌ها و مساجد، اقامه نمازهای جماعت در ادارات اماکن مذهبی و متبرکه از جمله فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه نماز بوده است.

یادآور می‌شود، در این مراسم با اهدای لوح سپاس از سوی عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس از مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس به‌دلیل فعالیت‌های شایسته نمازی قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha