استقبال رهبر جریان صدر از سفر پاپ به عراق
کد خبر: 3953842
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵

استقبال رهبر جریان صدر از سفر پاپ به عراق

«مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق در نخستین واکنش به سفر پیش روی رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق گفت که از سفر پاپ به عنوان دوستدار صلح به عراق استقبال می‌کند و نزدیکی میان ادیان امری پسندیده است.

به گزارش ایکنا، مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر عراق روز شنبه با استقبال از سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق گفت که نزدیکی بین ادیان امری پسندیده است.

مقتدی الصدر در نخستین واکنش خود به سفر تاریخی پاپ به عراق در توئیتی خطاب به او می‌گوید: نجف پایتخت ادیان است، پس به شما دوستدار صلح خوش آمد می‌گوییم.

 متن پیام مقتدی الصدر در ادامه آمده است:

بسمه تعالی

خبرهایی دریافت کرده‌ام درباره اینکه برخی با سفر پاپ به عراق دوست‌داشتنی ما مخالف هستند؛ بنابراین می‌گویم: نزدیکی میان ادیان امری پسندیده است و ما از سفر پاپ به عراق استقبال می‌کنیم و دل‌های ما قبل از درهای ما به روی او باز است.

نجف اشرف پایتخت ادیان است، پس از به او به عنوان دوستدار صلح استقبال می‌کنیم.

خداوند به پیروان پیامبران ما حضرت عیسی(ع) و حضرت موسی(ع) سلامتی بدهد، مادامی که آنها دشمنی خود را با ادیان اعلام نکنند(مثل رژیم صهیونیستی) و در این صورت همه پیروان پیامبر خاتم(ص) در صلح و اسلام برادران شما هستند.

بر همه دوستداران صلح درود می‌فرستم و رحمت خداوند و برکات او بر آنها باد.

مقتدی محمد الصدر، وحدت جوی میان ادیان

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک قصد دارد در پنجم ماه مارس آتی(24 اسفند) به عراق سفر و با رهبران سیاسی و مذهبی این کشور ملاقات کند.

در تاریخ ششم مارس، پاپ فرانسیس برای دیدار با آیت‌الله سید‌علی سیستانی به شهر نجف اشرف سفر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha