برگزاری محفل انس با قرآن در کردستان
کد خبر: 3954851
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

برگزاری محفل انس با قرآن در کردستان

محفل انس با قرآن به مناسبت گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رجب امروز، 30 بهمن‌ماه در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سید عارف عنایتی، از علمای اهل سنت استان کردستان در محفل انس با قرآن کریم که امروز، 30 بهمن‌ماه در نمازخانه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در آیه 78 سوره نساء می‌فرماید: «أَیْنَمَا تَکُونُوا یُدْرِککُّمُ الْمَوْتُ وَلَوْ کُنتُمْ فِی بُرُوجٍ مُّشَیَّدَةٍ؛ هر کجا باشید، مرگ شما را فرا می‌گیرد؛ اگر چه در کاخ‌های بسیار محکم باشید». این آیه قرآن مرگ را به انسان‌ها یادآوری می‌‍‌کند تا با تلاوت این آیه انسان‌ها فرصت را برای اندیشیدن به آخرت پیدا کنند.

وی با اشاره به پاسخ پیامبر اکرم(ص) در مورد این سؤال سن انسان به این طولانی و دنیا با این همه گستردگی چرا خداوند از این دنیا به عنوان متاع قلیل یاد می‌کند، افزود: پیامبر فرمود: «معدل و میانگین عمر امت من 60 تا 70 سال است چند سال اول این عمر به کودکی و نادانی می‌گذرد و چند سال آخر به کهولت و پیری می‌گذرد و 30 تا 40 سال از آن باقی می‌ماند که نصف آن نیز به خواب می‌گذرد پس عمر امت من 15 تا 20 سال است».

این عالم اهل سنت کردستان بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام در حدیثی دیگر می‌فرماید:«از این عمر کوتاه انسان باید مانند کشاورزی بهره‌ بگیریم چراکه هرچه بکاریم همان را درو خواهیم کرد».

وی افزود: پاداش انسان در آخرت از جنس عملش خواهد بود باید از این فرصت کوتاه که خداوند در اختیارمان گذاشته بهترین بهره را بگیریم.

ماموستا عنایتی با بیان اینکه براساس آیات قرآن روز قیامت و روز بعد از آن هر روزش معادل 50 سال دنیا است، گفت: انسان عاقل با قلب سلیم درک می‌کند که حق ندارد در این دنیا به حقوق دیگران تجاوز و در مسیر شیطان قرار گیرد.

وی اظهار کرد: چنین انسانی از این فرصت زندگی برای به دست آوردن پست و غیره استفاده نمی‌کند، تمام تلاشش برای ساختن آخرت سعادتمند است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه هر آنچه در این دنیا داریم با مرگ به پایان می‌رسد، گفت: براساس آیات و روایات دینی و قرآنی انسان باید در زندگی رفیقی برای خود انتخاب کند که در دنیا و قیامت رفیقش باقی بمانند.

ماموستا عنایتی با بیان اینکه اگر رفیق و پشتیبان ما در دنیا خدا باشد تمام دنیا را آب بگیرد ما همچون حضرت نوح در کشتی نجات خواهیم بود، گفت: اگر انسان به این آیه مبارکه که تمام اعمال انسان از خیر و شر در روز قیامت محاسبه می‌شود، عمل کند، زندگی سعادتمندی را خواهد داشت.

وی یا اشاره به اینکه اگر انسان به دنبال شرافت و کرامت دنیای است این مهم در سایه شب زنده داری و نماز شب تحقق پیدا می‌کند، یادآور شد: خداوند خطاب به پیامبر مکرم فرمود: «اگر خودت و امتت عزت دنیا را می‌خواهید، عزت دنیا در این است که خود را از مردم بی‌نیاز کنید و به ذات اقدس الهی وابسته باشید».

انتهای پیام
captcha