جشنواره قرآنی روستاییان و عشایر در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3954983
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

جشنواره قرآنی روستاییان و عشایر در یزد برگزار می‌شود

رئیس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی «روستاییان و عشایر» در این استان خبر داد.

جشنواره قرآنی روستاییان و عشایرسیدعلی‌اصغر موسوی، رئیس اداره آموزش عقیدتی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری بیست‌ونهمین دوره جشنواره قرآنی روستاییان و عشایر به مناسبت ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: این دوره از مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی و در دو بخش برداران و خواهران برگزار می‌شود.

وی ساکن روستا بودن و داشتن 18 تا 41 سال سن را از شرایط این دوره برشمرد و ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های حفظ یک جزء، پنج جزء، 10 جزء، تفسیر موضوعی، ترتیل ویژه بانوان، قرائت و اذان و دعاخوانی ویژه آقایان برگزار خواهد شد.

مسئول کارگروه قرآنی کمیته روستایی و عشایر ستاد دهه فجر استان یزد گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات به صورت مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: مرحله استانی جشنواره بیست و نهم نیز با حضور برترین‌های مرحله شهرستانی در روزهای آتی برگزار می‌شود و برگزیدگان این مرحله به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

موسوی ارتقای بینش قرآنی، ترویج فرهنگ و تفکر قرآنی، تربیت قاریان و حافظان و ایجاد رقابت سالم و سازنده میان روستاییان و عشایر را از اهداف برگزاری هر ساله این مسابقات دانست.  

انتهای پیام
captcha