صدور 4000 گواهی دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآنی در یزد
کد خبر: 3955255
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

صدور 4000 گواهی دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآنی در یزد

رئیس امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری دوره‌های ترییت کادر متخصص قرآنی در این استان از صدور چهار هزار و ۵۴ گواهی در رشته‌های مختلف خبر داد.

صدور 4 هزار گواهی دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآنی در یزدحجت‌الاسلام علی‌محمد رضایی، رئیس امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت کادر متخصص قرآنی در این استان اظهار کرد: از ابتدای تأسیس این اداره تاکنون، 4 هزار و 54 کادر متخصص قرآنی در این استان تربیت شده و گواهی‌نامه مربوطه را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا 379 نفر در تربیت آموزشیار روخوانی و روان‌خوانی، دو هزار و 812 نفر در تربیت معلم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و 613 نفر نیز موفق به دریافت گواهی‌نامه در دوره‌های تربیت‌معلم تجوید، صوت و لحن، حفظ و مفاهیم شده‌اند.

رضایی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت معلم «سبک زندگی قرآنی» و «انس کودکان با قرآن» در این استان گفت: در این دوره‌ها که در سال‌های اخیر آغاز شده، تاکنون 21 نفر موفق به دریافت گواهی‌نامه شده‌اند. 

رئیس امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت داور قرآن کریم در رشته‌های مختلف، هدف از برگزاری این دوره‌ها را کادرسازی و تربیت داوران مجرب برای مسابقات و آزمون‌های حفظ قرآن، یکسان‌سازی روش‌های داوری و جلوگیری از اعمال سلیقه‌های فردی و همچنین ارتقا سطح علمی و فنی داوران مسابقات قرآنی دانست و بیان کرد: در این زمینه نیز 89 نفر در دوره‌های تربیت داور حفظ، صوت، لحن، تجوید، وقف و ابتدا شرکت کرده و موفق به کسب گواهی‎نامه‌های آن شده‌اند.

رضایی با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت ممتحن نیز از تربیت 110 نیروی متخصص در دوره‌های تربیت ممتحن اعم از قرائت، روش تدریس روخوانی، روش تدریس تجوید، روش تدریس مفاهیم خبر داد و گفت: همچین 30 نفر در دوره‌های تربیت مدرس روخوانی و روان‌خوانی و انس کودکان با قرآن توانسته‌اند گواهی‌نامه مربوطه را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha