پا گذاشتن به قله افتخارات علمی از سوی مخترع جوان بسیجی
کد خبر: 3955647
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰

پا گذاشتن به قله افتخارات علمی از سوی مخترع جوان بسیجی

امروزه به برکت توجه ویژه مسئولان نظام و در رأس آن، مقام معظم رهبری مبتنی بر بها دادن به جوانان مؤمن و متدین انقلابی و تأکید ایشان بر استفاده حداکثری از ایده‌ها و ظرفیت‌های جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب، مخترعان جوان بسیجی پا به قله افتخارات علمی گذاشته‌‎اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌‎رسانی بسیج سازندگی، امروز در سطح کشور و حتی در روستاهای محروم، جوانان قدم‌های قابل توجهی در راستای پیشرفت علمی کشور و اقتصاد مقاومتی بر می‌دارند که یکی از این مخترعان، میلاد جهانگیری، مبتکر بسیجی شهرستان پارس‌آباد است که به حمایت پایگاه بسیج امام جعفر صادق(ع) در حوزه ثارالله شهری، دست به اختراع «سرشیر گاز» ایمن بزند و پس از ثبت اختراع با حمایت پایگاه بسیج و سپاه ناحیه شهرستان پارس‌آباد، توانست در جهت بازار فروش در سازمان‌ها و نهادها و اختصاص دادن مکانی برای فعالیت، با پشتکار بیشتری به کار خود ادامه بدهد.

مالک، مسئول علمی و پژوهشی بسیج شهرستان پارس‌آباد در مورد این مبتکر بسیجی و افتخارات علمی وی، اظهار کرد: این اختراع و ثبت علمی آن در کشور می‌تواند به طور قابل توجهی، سالیانه افراد زیادی از هموطنان را از مرگ خاموش به‌ویژه در فصل زمستان نجات دهد و قابل توجه است که همین اختراع به ظاهر ساده می‌تواند در زمان وقوع زلزله و آتش‌سوزی، گاز را به طور خودکار قطع کند و خطرات پسا بحران سوانح غیر‌مترقبه ناشی از نشتی گاز را کاملاً خنثی کند.

وی تصریح کرد: ناگفته نماند که با همکاری و پیگیری‌های مستمر مسئولان علمی و پژوهشی بسیج سازندگی با دست اندرکاران «برنامه کارآفرینی میدون» در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اختراع این جوان بسیجی به داوران و مخاطبان عام کشور معرفی شده و خوشبختانه در این برنامه نیز با استقبال خوبی از داوران با تجربه «میدون» مواجه شد و داوران با رضایت کامل، قول نهایت تعامل و همکاری را به این مخترع جوان دادند.

میلاد جهانگیری، این مبتكر بسیجی درباره اختراع سرشیر گاز ایمن كه به مرحله تولید انبوه رسیده، اظهار کرد: این سرشیر قادر است در زمان وقوع زلزله و آتش‌سوزی، گاز را به صورت خودکار قطع کند.

جهانگیری با بیان اینكه این اختراع به شماره 83034 به ثبت رسیده، افزود: بعد از أخذ گواهینامه ثبت اختراع، جواز تأسیس را نیز از اداره صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده و دست به تولید انبوه زدم.

وی با اشاره به اینكه طی دو سال سرشیر گاز ایمن را طراحی و به ثبت رسانده، تصریح كرد: در زمان آتش‌سوزی و یا جدا شدن شیلنگ گاز از محل، این سرشیر به صورت خودکار گاز را قطع می‌کند و از جمله مزایای دیگر آن صرفه‌جویی در مصرف گاز است.

این مبتكر بسیجی، قیمت عمده این سرشیر ایمن گاز را برای فروشگاه‌ها 2800 تومان، برای مصرف خانگی در شهرستان همراه با نصب 5500 تومان و در روستاها همراه با نصب 6000 تومان عنوان كرد و گفت: این طرح با حمایت سپاه ناحیه شهرستان پارس آباد به ثمر نشسته به طوری که برای هفت نفر بصورت مستقیم و برای 15 نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی درباره بازاریابی این اختراع خود افزود: با استقبال خوبی كه در استان اردبیل شده در عرض دو ماه 60 روستا در منطقه انگوت و حومه پارس آباد رو توانستیم از این سرشیر بهره‌مند کنیم.

جهانگیری كه تمام توان خود را برای كار روی این طرح ها و اختراعات خود گذاشته، در رابطه با مشكلات پیش روی خود گفت: به دلیل عشق و علاقه به این كار درس خود را تا دیپلم گذراندم و كار حتی به جایی رسید كه در پرداخت هزینه مواد اولیه اختراع خود بدهی بالا آورده و موجب شكایت چند کارخانه‌ و گرفتن حكم جلب من شد.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان و فروش خانه، علاوه بر پرداخت بدهی‌های خود، مواد مورد نیاز برای تولید سرشیر گاز را خریداری و این اختراع به تولید انبوه رسید و اكنون برای توسعه محل كار و اشتغال بیشتر بیكاران و خرید دستگاه و مواد اولیه به تسهیلات و ضمانت بانکی و همت مسئولان نیاز داریم.

این جوان پارس‌آبادی درباره وضعیت سایر اختراعات خود اظهار كرد: اظهارنامه همه اختراعاتم در سامانه تک ثبت مشهد ثبت است، اما چون از لحاظ مالی در مذیقه هستم، ثبت این اختراعات نیمه تمام مانده است؛ چراكه برای هر اختراع یك میلیون و برای تنظیم سند دو میلیون تومان باید پرداخت كرد تا اظهارنامه ثبت و در ثبت اسناد نیز تأیید شود.

یادآور می‌شود، مشکلی که شیرهای گاز مورد استفاده فعلی دارند این است که پس از نصب و قبل از اینکه شیلنگ مصرف‌کننده وصل شود، امکان نشت گاز وجود دارد که این موضوع بسیار خطرناک است. همچنین، در صورتیک ه به هر دلیلی شیلنگ مصرف‌کننده از شیر گاز جدا شود، گاز به سرعت نشت کرده و باعث انفجار می‌شود. به همین منظور با هدف جلوگیری از این مشکلات مبتكر بسیجی پارس‌آباد شیر گاز ایمن طراحی و ساخته است که به محض جدا شدن شیلنگ مصرف کننده، به صورت کاملاً مکانیکی و خودکار، جریان گاز را قطع می‌کند.

انتهای پیام
captcha