ششمین اجلاس استانی نماز در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3955675
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶

ششمین اجلاس استانی نماز در یزد برگزار می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد از برگزاری ششمین اجلاس استانی نماز و تجلیل از دستگاه‌های برتر استان در محل استانداری یزد خبر داد.

ششمین اجلاس استانی نمازبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد، چهارم اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به وظایف این نهاد اظهار کرد: نظارت بر نماز ادارات، مدارس، کارخانجات، نمازخانه‌ها، مساجد بین‌راهی و همچنین ترویج فرهنگ نماز در سطح جامعه از وظایف این نهاد است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمام ادارات کل استان دارای نمازخانه هستند و نماز جماعت را برپا می‌کنند، ولی در شهرستان‌ها با وجود نمازخانه، در برخی ادارات به دلیل تعداد کم پرسنل نمازجماعت برپا نمی‌شود.

موسوی با اشاره به ارزیابی سالانه ادارات و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری نماز جماعت، از برگزاری ششمین اجلاس استانی نماز و تجلیل از برترین‌ها خبر داد و گفت: این اجلاس روز چهارشنبه، ششم اسفندماه در محل استانداری یزد برگزار و از 40 دستگاه که شایسته تقدیر شدند، تجلیل می‌شود اما به‌دلیل شرایط کرونایی به‌صورت ویدئوکنفرانس با شهرستان‌ها همراه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در تمام مدارس استان نماز جماعت برپا می‌شود هرچند در برخی مدارس به‌دلیل کمبود روحانی، امام جماعت نداریم، بیان کرد: خوشبختانه در رابطه با مساجد بین‌راهی، تمام محورهای مواصلاتی استان دارای نمازخانه هستند و به‌طور میانگین در هر 11 کیلومتر مسجد، نمازخانه یا امامزاده وجود دارد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز در کشور، گفت: استان یزد پیشنهاد تبدیل این مجمع به مجمع خیرین نمازخانه‌ساز را ارائه داد که خوشبختانه مورد موافقت قرار گرفت زیرا این استان قریب 100 مدرسه فاقد نمازخانه دارد.

موسوی، ذبح گوسفند و توزیع بین نیازمندان، ساخت دو خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، دو مدرسه، یک درمانگاه و یک باب مسجد را از دیگر اقدامات در راستای فعالیت‌های اجتماعی این نهاد برشمرد و با توجه به اینکه برخی مناطق با تراکم مسجد و برخی شهرک‌های تازه تأسیس با کمبود مسجد مواجه هستند، بر تهیه «اطلس فرهنگی مساجد» در استان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha