ارزیابی جامعی در ترویج فرهنگ نماز مدنظر باشد
کد خبر: 3956154
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
استاندار یزد:

ارزیابی جامعی در ترویج فرهنگ نماز مدنظر باشد

استاندار یزد گفت: در بعضی اولویت‌هایی که باید در ترویج فرهنگ نماز دنبال شود، دچار خلأ برنامه هستیم و باید یک ارزیابی جامع در حوزه‌های مختلف که به جهت پرداختن به موضوع نماز نیاز است، داشته باشیم.

ارزیابی جامعی در ترویج فرهنگ نماز مدنظر باشدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، امروز، ششم اسفندماه در نشست شورای اقامه نماز استان یزد اظهار کرد: در بعضی اولویت‌هایی که باید در ترویج فرهنگ نماز دنبال شود، دچار خلأ برنامه هستیم و باید یک ارزیابی جامع در حوزه‌های مختلف که به جهت پرداختن به موضوع نماز نیاز است، داشته باشیم.

وی ادامه داد: اینکه در کدام حوزه‌ها و موضوعات به کار بیشتری نیاز است، باید برمبنای ارزیابی، اولویت‌بندی مناسبی داشته باشیم و نقاط قوت را احصاء کنیم. اگر با این نگاه به سراغ حوزه‌های مختلف برویم، متمرکز شدن بر روی ادارت و سازمان‌ها شاید اولویت چندم ما باشد و دردمندانه باید عرض کنم، نسل جدید و جوان نیازمند کار به مراتب بیشتری در حوزه نماز هستند و اگر عمق کاری که باید در این حوزه انجام شود، را در نظر بگیریم شاید نیاز باشد دور بعضی حوزه‌ها را خط بکشیم و همه بسیج شویم در حوزه دانش آموزی و دانشجویان فعالیت جدی‌‌تری انجام شود تا تأثیر آن را در کوتاه مدت در سطح استان مشاهده کنیم. 

طالبی افزود: اینکه در این حوزه بار مسئولیت کامل را روی دوش دانشگاه‌ها و یا آموزش و پرورش قرار دهیم، یک نقص به شمار می‌آید زیرا  امروز با توجه به حجم فعالیت معلمان و اساتید و درگیری مسائل آموزشی، شاید حجم برنامه‌ها و اقداماتی که در حوزه فرهنگ‌سازی نماز باید صورت گیرد، نتوانند به خوبی در زمینه فرهنگ نماز فعالیت کنند.

استاندار یزد گفت: امیدواریم روزی به جای تجلیل دستگاه‌ها و ادارات فعال در زمینه نماز از فعالان نماز، انژیوها و تشکل‌های مردمی در این حوزه تشکر کنیم که با عشق و علاقه پای در میدان گذاشته‌اند.

طالبی بر توجه جدی به تشکل‌های مردم نهاد در برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: باید تشکل‌های مختلف را در این حوزه فعال کنیم و آنها را به دل جامعه بفرستیم و با تقویت این بخش، قدم‌های ریشه‌ای و اساسی در توسعه و ترویج فرهنگ نماز برداریم.

محسن موحدی‌فرد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست پاسداشت نماز را پاسداشت همه ارزش‌های دینی دانست و از برگزاری بیستمین اجلاس سراسری نماز در حوزه دانش‌آموزی به میزبانی این استان خبر داد و اقدامات این نهاد ر این راستا را تشریح کرد.

وی با اشاره به طراحی جشنواره در سه محور ادبی و هنری، تحقیق و پژوهش، ایده‌ها و خلاقیت گفت: تاکنون قریب به 19 هزار اثر به دبیرخانه ارسال شده و مورد ارزیابی قرار گرفت و ان شاءالله برترین‌ها در اجلاسیه سراسری تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام
captcha