سیره امام علی(ع) در جامعه جاری شود
کد خبر: 3956319
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

سیره امام علی(ع) در جامعه جاری شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه ملت ایران در شرایط کرونا نشان دادند که شیعه حضرت علی(ع) هستند، گفت: سیره امام باید در جامعه جاری شود.

سیره امام علی(ع) در جامعه جاری شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، روز گذشته، هفتم اسفندماه، در یادواره «شهدای سادات» استان یزد که در امامزاده سید نصرالله(ع) یزد برگزار شد، اظهار کرد: شأن و منزلت حضرت علی(ع) به اندازه‌ای است که پیامبر اکرم(ص) فضائل ایشان را نزد مردم بیان نمی‌کرد تا مبادا آنها همانند امت حضرت عیسی(ع) عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه زندگی امیرالمؤمنین(ع) سراسر عشق به خدا بود، افزود: در تمام اموری که حضرت انجام می‌داد، عشق به خدا موج می‌زد و در راه خدمت به بندگان خدا نیز حرکاتی انجام داد که برکات آن هنوز هم در مدینه جاری است.

ناصری با اشاره به حفر چاه در مدینه برای کشاورزان، تصریح کرد: این چاه‌ها که توسط حضرت علی(ع) حفر شده، هنوز هم آب مدینه را تأمین می‌کند.

وی؛ اخلاص و دلسوزی برای مردم و ایتام را از صفات بارز  حضرت علی(ع) دانست و گفت: امروز باید این مقاومت و اخلاص و خدمت به مردم برای کسب رضایت خدا را از امام فرا گیریم.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه در شرایط کرونا، شیعیان حضرت علی(ع) خود را به خوبی نشان دادند، افزود: در شرایطی که آمریکایی‌ها می‌خواستند ما را تحت فشار قرار دهند، مردم از اقشار مختلف به میدان آمدند و دست به دست هم داده تا نیازهای یکدیگر را تأمین کنند به نحوی که در قالب بسته‌های معیشتی و بهداشتی به نیازمندان کمک شد و حتی برای رفع مشکلات کسبه و اصناف وام و تسهیلات در نظر گرفته شد، این همان خصلت امیرالمومنین(ع) است که امروز در جامعه جاری و ساری است.

انتهای پیام
captcha