اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3956612
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵

اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی در یزد برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در حوزه دانش‌آموزی با شعار «پیوند خانه، مدرسه، مسجد‌ و نماز» به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود.

بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزی با عنوان پیوند نماز خانواده و مسجد امسال به میزبانی یزد برگزار می شودحسینعلی ملانوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به انتخاب یزد به عنوان دبیرخانه بیست و نهمین دوره اجلاس سراسری نماز در بخش دانش‌آموزی اظهار کرد: این اجلاس با شعار «پیوند خانه، مدرسه، مسجد‌ و نماز» و با هدف تولید و تعمیق فرهنگ نماز در جامعه برگزار خواهد شد.

وی از استقرار دبیرخانه اجلاس بیست‌ونهم در محل دارالقرآن شهدای کوچه بیوک به منظور هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر بین‌بخشی در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این اجلاس خبر داد و با اشاره به تشکیل شورای اقامه نماز با شعار «پیوند خانه، مدرسه، مسجد و نماز» افزود: هشت کارگروه در دبیرخانه کشوری این اجلاس اعم از کارگروه تحقیق و پژوهش، ایده و تجربیات موفق، جلب مشارکت‌های مردمی، فیلم و هنر، فضای مجازی و محتوای الکترونیک، اطلاع رسانی و تبلیغات، دانش‌آموزی و فرهنگیان تشکیل شد و اقدامات ذیل محور این کارگروه‌ها در حال انجام است.

وی افزود: تشکیل شورای آموزش و پرورش استان، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و نشست‌های دوره‌ای، برگزاری نشست مجازی با معاونان پرورشی کشور، برگزاری جشنواره دانش‌آموزی نماز، جشن عبادت دانش‌آموزان با عنوان «طلیعه بندگی» به صورت مجازی از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد «مبانی و اصول تعالی پیوند خانه، مدرسه و مسجد»، «آسیب‌ها، موانع و راهکارهای تعالی پیوند خانه، مدرسه و مسجد» و «نقش و همگرایی نهادهای فرهنگی در پیوند خانه، مدرسه و مسجد» را از محورها و موضوعات این اجلاس دانست و از ارسال 18 هزار و 500 اثر به دبیرخانه دانش‌آموزی در این استان خبر داد و گفت: آثار در حال داوری است و بیشترین ثبت‌نام مربوط به استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی و مازندران بوده است.

وی یادآور شد: بیست و نهمین دوره اجلاس سراسری نماز با عنوان «پیوند خانه، مدرسه، مسجد‌ و نماز» 18 اسفندماه جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی در یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha