تألیف ۱۰۹ عنوان کتاب در حوزه قرآن و دفاع مقدس توسط پژوهشگر لرستانی
کد خبر: 3958022
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

تألیف ۱۰۹ عنوان کتاب در حوزه قرآن و دفاع مقدس توسط پژوهشگر لرستانی

حجت‌الاسلام مصطفی تیموری، نویسنده و پژوهشگر لرستانی تاکنون بیش از ۱۰۹ عنوان کتاب در سه حوزه علوم قرآنی، دفاع مقدس و ادبیات بومی تألیف و به چاپ رسانده که از این تعداد، ۱۲ عنوان آن در حوزه قرآن است.

تالیف 60 عنوان کتاب در حوزه قرآن توسط پژوهشگر لرستانیبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی تیموری، یکی از نویسندگان و پژوهشگران برتر قرآنی استان لرستان است که طی اسفندماه سال ۹۹ از سوی معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تقدیر شد.

این نویسنده و پژوهشگر لرستانی که مدرس حوزه و دانشگاه‌های لرستان نیز هست، تاکنون ۱۰۹ کتاب در سه حوزه ادبیات بومی، دفاع مقدس و علوم و مباحث قرآنی را تألیف و به چاپ رسانده است که ۱۲ عنوان آن در حوزه قرآن است.

حجت‌الاسلام تیموری در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به این‌که فرهنگ قرآنی مهم‌ترین عامل مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن است، اظهار کرد: امروزه با گستردگی فضای مجازی و تهاجم همه‌جانبه ایادی کفر و اندیشه‌های باطل لازم است هرکس به تناسب توانایی خویش در این جهاد که جهادکبیر است نقش ایفا کند.

این پژوهشگر قرآنی با اشاره به این‌که جهاد کبیر برخورد با جنگ نرم جناح مقابل دین و دیانت است، افزود: راهکار اساسی برای این قسم از نبردها ساخت و طراحی اندیشه‌های اساسی به زبان روز و عرضه آن به مخاطبین به شیوه‌های نوین است.

وی ادامه داد: دوری از این قسم و نداشتن الگوی متناسب ذلت و زبونی در پی خواهد داشت لذا در هر استانی باید به تناسب نیازها و شبهات مطرح شده و اندیشه‌های التقاطی، گروه‌ها و لجنه‌هایی با محوریت عالمان دینی شکل بگیرد.از طرفی لازمه هر یک از این شبهات داشتن امکانات جنبی روزانه است که آنچه در درون دین و بُن‌مایه اندیشه اندیشمندان است، به‌صورت کلی و همه‌جانبه ارائه شود.اما در کلیت کشور و نظام دینی متصدیان امور با در نظر گرفتن معضلات مطرح شده فردی و اجتماعی باید کارگروه‌های تخصصی طراحی نموده و در عین حال اجرایی کنند چراکه نداشتند این کارگروه‌ها سبب جدی برای رخنه اندیشه‌های انحرافی در هر جامعه‌ای است.

تیموری بیان کرد: طراحی من برای سه حوزه‌ای که در آن‌ها کتاب می‌نویسم، ادامه دارد.ما وظیفه داریم که بنویسیم و در این حوزه و دایره وسیع تبلیغ، مباحث دینی را نشر دهیم که در این میان میزان موفقیت و کیفیت آثار بستگی به نوع نگاه مخاطب دارد، ما برای رسیدن به معارف دینی باید نهایت تلاش خودمان را انجام دهیم ولو اینکه در این راه با موانعی روبرو شویم.

انتهای پیام
captcha