تشکیل کمیته‌ پارلمانی تعیین جدول زمان‌بندی خروج نظامیان آمریکا از عراق
کد خبر: 3958340
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

تشکیل کمیته‌ پارلمانی تعیین جدول زمان‌بندی خروج نظامیان آمریکا از عراق

پارلمان عراق کمیته‌ای در سطح عالی را تشکیل داده که قرار است در آن جدول زمان‌بندی برای خروج همه نظامیان بیگانه از عراق تعیین شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، کاطع الرکابی، عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق از تشکیل کمیته‌ای در سطح بالا خبر داد که وظیفه آن آماده کردن گزارش نهایی درباره موضوع تعیین جدول زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از عراق است.

او افزود: این کمیته که به ریاست فؤاد حسین، وزیر خارجه عراقی و با حضور قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق و همچنین اعضای دیگری از جمله رئیس دفتر نخست‌وزیر، رئیس ستاد ارتش و جانشین فرمانده کل نیروهای مشترک عراق تشکیل شده است، مأمور ارائه گزارش نهایی است که جدولی زمانی برای اخراج نظامیان خارجی از همه مناطق عراق را شامل می‌شود.

الرکابی تصریح کرد: این کمیته توان نیروهای عراقی در کنترل امنیت و تسلط بر مناطق مرزی و ممانعت از حملات تروریستی و تلاش‌های اطلاعاتی نیروهای عراقی و میزان کارایی آنها در کشف حملات تروریستی بدون کمک گرفتن از هر نیروی خارجی را ارزیابی می‌کند.

این عضو پارلمان عراق گفت که کمیته مذکور گزارش نهایی درباره جدول زمانی خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکایی از عراق را آماده خواهد کرد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق هم امروز دوشنبه تأکید کرد که گفت‌‌وگو با ائتلاف آمریکایی برای ایجاد فضا و همچنین تعیین جدول زمانی خروج همه نظامیان خارجی از خاک عراق ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha