فینال جشنواره «ترنم وحی» برگزار شد
کد خبر: 3958597
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴

فینال جشنواره «ترنم وحی» برگزار شد

فینال اولین دوره جشنواره ترنم وحی، ۱۸ اسفندماه از سوی مؤسسه اظهرالجمیل در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ فینال اولین دوره جشنواره ترنم وحی، ۱۸ اسفندماه از سوی مؤسسه اظهرالجمیل در جزیره کیش برگزار شد. در ابتدای آیین اختتامیه، مسعود بیژنی، قاری ممتاز و محمدجواد پناهی، قاری بین‌المللی به تلاوت پرداختند و گروه تواشیح شمس‌الهدی نیز به اجرای برنامه پرداختند.

در این مراسم، محمدعلیزاده، دبیرکل این جشنواره، ضمن بیان اهمیت ترویج و عمل به آموزه‌های قرآن و عترت(ع) از رشد ۷۰ درصدی آمار شرکت‌کنندگان در این مسابقات نسبت به جشنواره‌های دیگر سال‌های گذشته خبر داد.

وی افزود: توجه به قرآن نباید محدود به جشنواره‌ها و مراسم نمادین شود، بلکه باید برای ترویج هرچه بیشتر مفاهیم قرآنی در مناطق محروم کشور، برنامه‌ریزی دقیق و کاملی صورت گیرد.

علیزاده عنوان کرد: علت عمده مشکلات امروز نوجوانان عدم آشنایی با عمق معنای قرآن است. هرچند در سطح این حوزه کارهای خوبی صورت گرفته، اما در ژرفا این‌گونه نبوده است.

وی با بیان اینکه قرآن کامل‌ترین مجموعه گفتار حق برای بشر و کتابی جهان‌شمول است، گفت: امروزه ترویج قرآن، یک رسالت است و مراکز قرآنی باید محل رشد و ترویج مفاهیم قرآنی باشند و در این جهت وظیفه داریم تا نگذاریم دیگران به اشکال مختلف ما را از مسیر قرآن دور کنند.

علیزاده با اظهار اینکه فعالیت‌های قرآنی باید در رأس همه فعالیت‌ها قرار گیرد، افزود: این یک وظیفه انسانی و دینی است. حتی باید برای کسانی که با قرآن کمتر مأنوس هستند نیز برنامه‌هایی ارائه شود، چرا که انس با قرآن می‌تواند حوزه‌های گوناگون زندگی نسل جوان و آینده‌ساز را نورانی و پربار کند.

وی در پایان سخنان خود بر حمایت دولت از فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت و برگزاری مستمر برنامه‌های قرآنی تأکید کرد.

سپس حجت‌‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده، امام جمعه جزیره کیش، نماینده مقام معظم رهبری در این مراسم ضمن تشکر از مسئولان برگزارکننده جشنواره ترنم وحی، به تبیین فضیلت قرائت قرآن و اثرات آن بر افراد در زندگی و لزوم توجه هر چه بیشتر نسل جوان با مفاهیم قرآن و عترت پرداخت.

در پایان مراسم از محمدامین کهن با اهدای لوح سپاس و تندیس و نشان جشنواره و هدیه تقدیر شد.

آیین اختتامیه جشنواره ترنم وحی با حضور پورعلی، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده، نماینده ولی فقیه در کیش، یکه دهقان، فرماندهی نیروی انتظامی و مسئولان پدافند هوایی و ناحیه سپاه مقاومت کیش، سازمان تاکسیرانی و هلال احمر که حمایتگر این جشنواره بودند، برگزار شد.

کد

تلاوت تقلیدی محمدامین کهن از مصطفی اسماعیل

انتهای پیام
captcha