موفقیت نوجوان استثنایی مصری در حفظ قرآن و دریافت اجازه‌نامه قرائت
کد خبر: 3958811
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷

موفقیت نوجوان استثنایی مصری در حفظ قرآن و دریافت اجازه‌نامه قرائت

یک نوجوان کم‌بینا و استثنایی مصری با تلاش و پشتکار فراوان موفق شد در 13 سالگی قرآن کریم را حفظ کرده و به سبب صوت دلنشینش اجازه‌نامه قرائت قرآن را دریافت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه الدستور، یوسف رجب عبدالخالق البهوتی، نوجوان 14 ساله مصری که در روستای طوخ استان القلیوبیه مصر زندگی می‌کند، درباره فعالیت‌های قرآنی خود گفت: من قاری قرآن و مداح هستم با اینکه به دلیل بیماری مشکلات و نیازهای خاصی در زندگی دارم. در سن 7 سالگی شروع به حفظ قرآن کردم و خداوند به من این قدرت را عطا کرده است که پس از یک بار شنیدن آیات قرآن و سرودهای مذهبی، آن را حفظ می‌کنم. در سن 13 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شدم و همچنین اجازه‌نامه قرائت را نیز دریافت کردم.
 
یوسف افزود: بینایی من به دلیل ابتلا به بیماری دیستروفی قرنیه ضعیف است اما این بیماری مانع قرائت و حفظ قرآن من نشده است. همچنین به دلیل بیماری، همه دندان‌های خود را از دست داده‌ام اما با این حال خداوند به من قدرت داده است که هرچیزی را با شنیدن حفظ کنم و به دلیل صوت زیبایم لقب «حنجره طلا» را بر من نهاده‌اند.
 
یوسف تأکید کرد که حفظ قرآن کریم را با یاری والدینش آغاز کرده و آنها وی را برای حفظ تشویق می‌کردند. او در ابتدا از طریق تلفن، قرآن را حفظ می‌کرد و سپس حفظیات خود را در مدارس حفظ قرآن ارائه داد.
 
وی از شیخ سلیمان، یکی از اساتید حفظ خود یاد کرد و گفت: نزد او حلاوت حفظ قرآن را درک کردم و او مرا در این راه بسیار تشویق می‌کرد تا اینکه در 13 سالگی حافظ قرآن شدم. شیخ سلیمان نقش مهمی در این مسیر داشت و هنوز هم مرا برای آینده تشویق می‌کند.
 
توانمندی نوجوان کم‌بینا و ناتوان مصری در حفظ قرآن و دریافت اجازه‌نامه قرائت
 
توانمندی نوجوان کم‌بینا و ناتوان مصری در حفظ قرآن و دریافت اجازه‌نامه قرائت
انتهای پیام
captcha