اخبار غیر رسمی از نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3958840
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

اخبار غیر رسمی از نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن

به فاصله چند ساعت تا آغاز مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و بر اساس اخبار غیر رسمی، نمایندگان ایران در چند رشته از بخش‌های مختلف موفق به دریافت رتبه اول شده‌اند.

آخرین گمانه‌زنی‌ها از نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش ایکنا، با پایان یافتن بخش رقابتی سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و به فاصله چند ساعت تا شروع مراسم اختتامیه، آخرین گمانه‌ها و خبرهای رسمی حاکی از رقابت نزدیک نمایندگان ایران و افغانستان در رشته قرائت تحقیق است.

با این وجود خبرهای غیررسمی حاکی از کسب رتبه اول از سوی سیدحمیدرضا مقدسی است. اگر این امر محقق شود، نماینده ایران‌ بعد از دو دوره متوالی که موفق به کسب رتبه اول مسابقات نشدند، به این مهم نائل می‌شود.

همچنین بر اساس اخبار غیر رسمی در رشته حفظ کل قرآن کریم، رضا گلشاهی که اجرای کاملاً مسلطی داشت نیز رتبه اول را به دست آورده است.

در رشته قرائت ترتیل نیز احسان محمدی، دیگر نماینده کشورمان از استان خراسان رضوی، موفق به کسب رتبه برتر شده است تا اولین مرتل ایرانی باشد که در مسابقات بین‌المللی قرآن موفق به کسب رتبه اول شود.

از جمله شرکت‌کنندگان ایرانی که موفق به کسب رتبه برتر مسابقات در این دوره نشده‌اند، می‌توان به رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش طلاب علوم دینی اشاره کرد. در این رشته محمد لائینی نماینده ایران بوده است.

در رشته حفظ کل قرآن کریم نیز عطیه تبیانیان با کسب بیشترین نمره، حائز رتبه اول شده است.

سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در سه بخش آقایان، بانوان و طلاب علوم دینی برگزار شده است.

مراسم اختتامیه این مسابقات از ساعت 19:30 امروز با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در حوزه هنری برپا می‌شود و از شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و صفحه iqnanews در اینستاگرام پخش می‌شود. 

انتهای پیام
captcha