کودکان کمتر از سه سال را با دوزخ آشنا نکنید
کد خبر: 3960001
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
یک روانشناس کودک مطرح کرد؛

کودکان کمتر از سه سال را با دوزخ آشنا نکنید

یک روانشناس کودک در همدان گفت: والدین نباید کودکان زیر سه سال را با دوزخ و جهنم آشنا کنند، این امر موجب بدبینی کودکان به خداوند شده و ترس و وحشت وجود آن‌ها را فرا خواهد گرفت.

کودکان کمتر از سه سال را با دوزخ آشنا نکنیدمرضیه محبوبی، روانشناس کودک در همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: والدین نباید کودکان زیر سه سال را با دوزخ و جهنم آشنا کنند و درباره آن برای بچه‌ها توضیح دهند، این امر موجب بدبینی کودکان به خداوند شده و ترس و وحشت وجود آن‌ها را فرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه انیمیشن‌های کودک تأثیر به‌سزایی در شکل‌گیری شخصیت کودک دارند، افزود: والدین توجه کنند که بیشتر از انیمیشن‌های پیامبران و داستان‌های امامان برای کودکان استفاده کنند و بیشتر آن‌ها را با بهشت آشنا کنند که حس مثبتی از دین در ذهن کودکان شکل بگیرد.

محبوبی به تأثیر انیمیشن‌ها در شکل‌گیری شخصیت کودکان اشاره و تصریح کرد: انیمیشن‌ها موجب افزایش مهارت‌های شناختی در کودکان شده و مهارت دیداری، اخلاقی، اجتماعی و ارتباطی کودکان را بیشتر می‌کند.

وی اضافه کرد: انیمیشن‌ها تأثیر بیشتری به کودکان نسبت به بزرگسالان دارند، چراکه شخصیت کودک در حال شکل‌گیری است اما شخصیت بزرگ‌ترها شکل‌گرفته است.

این روانشناس کودک به والدین توصیه کرد: در تحلیل معنا و مفهوم انیمیشن‌ها به کودکان خود کمک کنند تا تحلیل درستی از کارتن‌ها داشته باشند.

مصاحبه از اکرم یوسفی پارسا

انتهای پیام
captcha