منتظر ظهور استکبارستیز است / عدالت‌خواهی با ادب و انصاف همراه باشد
کد خبر: 3960667
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

منتظر ظهور استکبارستیز است / عدالت‌خواهی با ادب و انصاف همراه باشد

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با اشاره به تقارن نوروز امسال با دهه مهدویت و نیمه شعبان گفت: منتظر امام زمان(عج)، استکبارستیز است زیرا دلی که با امان زمان(عج) باشد با استکبار منافات دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده رهبر معظم  انقلاب در فارس امروز، 29 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با توصیه به رعایت تقوا و خداترسی، بهترین موعظه برای ایجاد تقوا در افراد را قرآن کریم دانست و گفت: افراد در مواجهه با قرآن به ۳ دسته مؤمن، کافر و منافق تقسیم می‌شوند و و همه آیات ناظر به این سه قسم افراد است.

وی افزود: در قرآن کریم یک آیه بشارت برای مؤمنان را داده است و خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید مژده بده و مؤمن همه برکات و سعادت‌ها را برای خودش جلب می‌کند ولو اینکه در دنیا سختی‌های زیادی بکشد و مثال آن حضرت زینب(س)  است که به یزید گفت در کربلا جز زیبایی ندیدم و اگر سختی‌هایی در این دنیا برای مومنان هست، اما مزد آن را خواهند گرفت و خدای متعال به مومنان باغ هایی سرسبز و نهرهای بهشتی که در زیر درختان آن جاری هست عطا می‌کند و کنار نهر کوثر نشستن چه نعمت عظیمی است و ما باور داریم که بهشت هم روحانی و معنوی است و هم جسمانی و برخی نباید بگویند که بهشت فقط روحانی و معنوی است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه انسان مؤمن هرچه دلش بخواهد در بهشت برایش فراهم است و نعمت در دنیا و آخرت تفاوت‌هایی دارد، گفت: میوه‌هایی در این دنیا گران اما موجود است و بعضی‌ها توان خرید آن‌ها را ندارند و باید افراد به هم نوع خود کمک کنند تا در بهشت الهی از نعمت اخروی سهم زیادی داشته باشند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: در بهشت مانند دنیا کیفیت درجه یک و دو وجود ندارد و همه چیز بهترین کیفیت ممکن را دارد و همه آن مانند هم است و همه همسران پاک و مطهره هستند و بهشت جاویدان و تمام‌شدنی نیست.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام سجاد(ع) گفت: انسان مؤمن نسبت به هر چه که پیامبر(ص) از جانب خدا می‌گوید، باید ایمان بیاورد چراکه پیامبر اکرم(ص)، هدایت‌کننده و امام ماست و ایمان این است که بپذیریم ائمه اطهار از فرزندان و ذریه امام علی(ع) هستند و اینک، همه ما زیر سایه امام زمان(عج) و در دوران غیبت ایشان هستیم. حال سوال این است که از امام زمانمان فرمان می‌بریم و تبعیت می‌کنیم یا خیر.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: در دوران ما امام زمانمان در غیبت است و ولی فقیه، نائب امام زمان(عج) است. حال مجددا پرسش را مطرح می‌کنم؛ آیا از فرامین نائب امام زمان تبعیت می‌کنیم یا خیر و اگر ما از امام زمان(عج) فرمان نبریم و این فریضه را ترک کنیم بهشت نصیب ما نمی‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تبعیت نکردن از امام زمان(عج) و نادیده گرفتن احکام الهی گناه است، گفت: اینکه پیش چشمان امام زمان(عج) به نامحرم نگاه سوء کنیم گناه است و کسی این کارها را انجام دهد و بگوید می‌خواهم به بهشت بروم دروغ می‌گوید. اگر می‌خواهیم به بهشت برویم و آن نعمت‌های الهی را داشته باشیم باید این مراقبت‌ها و دوری از گناهان و معاصی را مدنظر داشته باشیم و در عمل به آن پایبند باشیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه آغاز سال نو با ایام نیمه شعبان مقارن شده است، گفت: روزی بالاتر و والاتر از نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج) نیست و در تورات و انجیل نیز وعده به ظهور منجی عالم بشریت داده شده است و پیش از آن در کتاب‌های دیگر ادیان ازجمله ایرانیان به این نکته اشاره شده است. ایرانیان حتی پیش از ظهور اسلام نیز به ظهور منجی آخرالزمان اعتقاد داشتند و مصادف شدن دهه مهدویت با نوروز، اتفاق بسیار مبارکی است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در همین راستا به ۴ مسئله باید دقت کنیم، گفت: منتظر امام زمان(عج)، استکبارستیز است و نمی‌شود کسی بگوید منتظر امام زمان(عج) هستم ولی با استکبار مشکلی ندارم و دلی که با امان زمان(عج) باشد با استکبار منافات دارد. اسرائیل و آمریکا به‌عنوان مظاهر استکبار جهانی نابود می‌شوند و این‌ها در راستای ظهور امام زمان(عج) خواهد بود و ما موظفیم حق را به همدیگر یادآوری کنیم  نمی شود فردی نماز بخواند و با ظلم و ستم کنار بیاید. حتی اگر فرد مسلمان زورش به مقابله با ظلم نرسد باید قلبا از ظلم و ظالم و استکبار نفرت داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اگر منتظر امام زمان(عج) هستیم باید برای ظهورش زمینه‌سازی کنیم و مردم در صحنه حاضر باشند، گفت: کمک دادن مردم به یکدیگر زمینه‌ساز ظهور است و حضور آگاهانه در انتخابات در نظام اسلامی از همین مقوله است.

آیت‌الله دژکام، انتخابات ۱۴۰۰ را بسیار انتخابات حساسی توصیف کرد و گفت: از هم‌اکنون باید در این فکر باشیم و نیت کنیم که انتخابات ما می‌خواهد زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود(عج) باشد و با این دید پای صندوق رأی برویم.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) یادآور شد: مادر شهیدی می‌گفت امیدوارم امام زمان(عج) این مرتبه در انتخابات به ملت ما کمک کند. این عمق باورهای دینی مردم ما را نشان می‌دهد و ما که اینک در حرم مطهر  شاهچراغ(ع) نشسته‌ایم، از حضرت مهدی می‌خواهیم که ما را در این زمینه یاری دهند.

وی، رواج عدالت‌خواهی و عدالت‌طلبی را یکی از نشانه‌های ظهور دانست و گفت: بحمد الهی در جامعه ما این امر رواج پیدا کرده است و ما در زمان طاغوت شاهد بودیم که کسی جرأت نداشت حتی با یک افسر جزء خلافکار، مقابله کند اما باید مطالبه عدل و عدالت را با ادب و انصاف همراه باشد و البته مسئولی حق ندارد جلو این امر را بگیرد و به مرور این روش دارد در جامعه نهادینه می‌شود و البته آن عدالت که امام زمان(عج) پیاده می‌کند با این عدالت امروز ما فرق می‌کند و باید در سطح جامعه آگاه‌سازی کنیم و تشکر کنیم از دستگاه قضا.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: دستگاه قضایی امروزه واقعاً پای کار ایستاده تا عدالت محقق شود و انتظار داریم که مرکز پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌های مختلف، باعث بالا بردن اطلاعات و آگاه‌سازی افراد جامعه جهت مطالبه‌گری صحیح و عدالت‌طلبی همراه با احترام و ادب شود.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: اول سال ۱۴۰۰ دهه مهدویت است و آخر آن هم دهه مهدویت و نیمه شعبان است و باید بدانیم امسال مهمان امام زمان(عج) هستیم. مملکت ما، مملکت امام زمان(عج) است و همه ما بر سر سفره امان زمان(عج) نشسته‌ایم و به مهدی فاطمه می‌گوییم روز جمعه روز توست و روز ظهور و فرج توست و آقا جان ما به تو پناه آوردیم و ما ملت به هر دری میزنیم بسته است به جز در تو که باز است.

انتهای پیام
captcha