اجرای طرح «تلاوت» در یزد / 11 ختم قرآن از سوی امدادگران یزدی
کد خبر: 3960701
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷

اجرای طرح «تلاوت» در یزد / 11 ختم قرآن از سوی امدادگران یزدی

مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به اجرای طرح «تلاوت روزانه قرآن» در این نهاد، گفت: در قالب این طرح 11 ختم قرآن کریم انجام شد.

اجرای طرح «تلاوت» در یزد / 11 ختم از سوی امدادگران یزدیبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مجتبی شعشعی، مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان یزد، 29 اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به فلسفه وجودی این نهاد، اظهار کرد: نمایندگی ولی‌ فقیه در جمعیت هلال‌احمر برنامه‌هایی که در قالب رسالت ذاتی هلال‌احمر انجام می‌شود، را نظارت می‌کند تا به‌درستی اجرایی و بتواند در مسیر اصلی خود حرکت کند.

وی مأموریت این دفتر را در دو بُعد نظارتی و فرهنگی دانست و گفت: مهمترین مسئله نظارتی در سال جاری در جمعیت هلال‌احمر، انتخابات مجامع استانی بود که با حضور کاندیداها برگزار و شوراهای استانی، شهرستانی و در نهایت کشور و شاکله جمعیت هلال احمر به‌عنوان مجموعه مردمی، شکل گرفت. 

شعشعی افزود: در بُعد فرهنگی در کنار اقدامات خدمات‌رسانی که از طریق جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود و همان‌گونه که از گذشته مرسوم بوده، هلال احمر برنامه‌های فرهنگی را برعهده و اجرایی کرده، اکنون نیز دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در این نهاد با همکاری سایر معاونت‌ها در برگزاری برنامه‌ها یاری‌رسان است، تا برنامه‌ها دقیق‌تر و بهتر انجام شود.

وی از اجرای طرح «دوام توفیق» در سال جاری خبر داد و بیان کرد: این طرح که از طریق دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در جمعیت هلال‌احمر کشور مورد تشویق قرار گرفت، در ماه شوال کلید خورد و امیدواریم به‌صورت مستمر در برنامه‌ها مدنظر باشد.

شعشعی با اشاره به اینکه در این طرح روزانه یک آیه قرآن کریم انتخاب و تفسیر و توضیحات لازم ارائه و سپس از محتوای آموزشی مسابقه‌ای برگزار و برترین‌ها معرفی شدند، گفت: این طرح در 30 روز ادامه داشت و مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین طرح «تلاوت روزانه قرآن» با توجه به شرایط ناشی از کرونا، به‌صورت مجازی به مرحله اجرا در آمد و 11 ختم قرآن کریم در قالب این طرح انجام شد.

مسئول نمایندگی ولی‌ فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان یزد گفت: علی‌رغم مشغله‌ای که در جمعیت هلال احمر وجود دارد، اما این اقدامات و استقبال از طرح‌ها نشان می‌دهد امدادگران از مسائل معنوی و فرهنگی هم غافل نیستند و سعی می‌کنند برای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه‌ها از قرآن کریم غفلت نکنند.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و بیان کرد: در سال جاری حدود 20 مسابقه کتابخوانی ویژه گروه‌های سنی مختلف و در بخش مدیران، کارکنان، امدادگران و خانواده آنان برگزار شد و همچنین سعی شده با مراکز مختلف فرهنگی استان ارتباط نزدیکی برقرار شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری شود.

شعشعی ارتباط تنگاتنگ با امام‌جمعه یزد و برگزاری جلسات همفکری با مدیرعامل و معاونان در سطح ستاد استانی را یادآور شد و گفت: برای اوایل سال 1400 برنامه «روز اولی‌های جمعیت و خانواده‌های که دارای فرزندانی هستند که امسال مشرف به آستانه تکلیف می‌شوند»، به‌صورت مجازی برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در جامعه بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند «به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و امانتدارى آنها توجه كنيد.» خبرنگاران در قالب فعالیت و رسالتی که برعهده دارند، این دو مقوله در آن دارای اهمیت است و خوشبختانه مجموعه خبرنگاران استان یزد از این دو ویژگی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
captcha