هفت‌سین قصه‌گو مهمان نوروزی منازل یزدی‌ها
کد خبر: 3960702
تاریخ انتشار : ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵

هفت‌سین قصه‌گو مهمان نوروزی منازل یزدی‌ها

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: مسابقه بزرگ چیدمان سفره هفت‌سین نوروزی با عنوان «هفت‌سین قصه‌گو» از سوی این سازمان تهیه شده و در ایام نوروز از صداوسیمای مرکز یزد پخش می‌شود.

به گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، 29 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سفره هفت‌سین نماد اصالت ایرانیان و یکی از ارکان اصلی نوروز باستانی است، اظهار کرد: مسابقه بزرگ چیدمان سفره هفت‌سین نوروزی با عنوان «هفت‌سین قصه‌گو» از سوی سازمان تهیه شده و در ایام نوروز از صداوسیمای مرکز یزد پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه طراحی و چیدمان سفره هفت‌سین نوروزی، قصه‌پردازی و قصه‌گویی از بخش‌های این برنامه است، افزود: بیش از ۳۰ هفت‌سین به این مسابقه ارسال و در نهایت هفت اثر برگزیده شد که این جشنواره در هفت قسمت در حوزه اجتماعی سازمان تهیه شده و در ایام نوروز پخش خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ادامه داد: ایجاد نشاط و سرگرمی از طریق برگزاری مسابقه، ترویج و تمرین فرهنگ قصه‌گویی ایرانیان، پرورش خلاقیت مردم در راستای چیدمان و زیباسازی فضای داخلی خانه، آموزش زیبایی‌شناسی و تقویت دید بصری مخاطبان با ارائه نظرات کارشناسان برنامه و معرفی قصه‌ها و زیبایی‌های معماری دیار یزد از اهداف این برنامه است.

ملازینلی افزود: این مسابقه از بخش‌های اصلی و ویژه با محوریت کادر درمان و پویش مردمی که شامل عکس و قصه‌های نوروزی است، شکل گرفت که پس از رقابت هفت گروه شرکت‌کننده در بخش نهایی مسابقه به گروه برگزیده اول ۴۰ میلیون ریال، گروه دوم ۳۰ میلیون ریال و گروه سوم ۲۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

وی بیان کرد: به برگزیده بخش ویژه جایزه ۲۰ میلیون ریال و ۱۴ جایزه دو میلیون ریالی به ۱۴ عکس برتر بخش عکس نوروزی و به سه نفر برگزیده در بخش قصه‌های نوروزی به ترتیب ۱۰، ۷ و ۵ میلیون ریال و همچنین هفت جایزه سه میلیون ریالی به هفت شرکت‌کننده برتر اهدا خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد تصریح کرد: خلاقیت در طراحی و زیبایی چیدمان سفره هفت‌سین، قصه خلاقانه سفره هفت‌سین و اجرای درست قصه‌گو و ارتباط و هماهنگی محتوای هر قصه با چیدمان سفره هفت‌سین از معیارهای امتیازدهی داوران در مرحله نهایی بخش اصلی مسابقه است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در بخش‌های قصه نوروزی و عکس نوروزی می‌توانند عکس‌های لحظه تحویل سال و فایل صوتی قصه‌های خود را تا پایان روز اول فروردین ۱۴۰۰ از طریق شماره تماس ۰۹۱۳۷۷۹۷۱۷۷ یا به آدرس سایت www.farhang.yazd ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha