هشدار سازمان پزشکان بدون مرز در مورد کمبود واکسن کرونا در فلسطین
کد خبر: 3961122
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

هشدار سازمان پزشکان بدون مرز در مورد کمبود واکسن کرونا در فلسطین

سازمان پزشکان بدون مرز، طی بیانیه‌ای ضمن هشدار در مورد کمبود واکسن کرونا در فلسطین، اعلام کرد که مردم این سرزمین به شدت نیازمند واکسن هستند.

به گزارش ایکنا به نقل از Common Dreams، در حالی که موج سوم کرونا زیرساخت‌های بخش مراقبت‌های بهداشتی فلسطین را که به دلیل اشغالگری رژیم صهیونیستی و محاصره اقتصادی ضربه خورده، تحت‌الشعاع خود قرار داده است، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) خواستار تلاش بیشتر برای دسترسی فلسطینیان به واکسن کرونا شد.

این سازمان در بیانیه خود با اشاره به افزایش موارد بستری در بیمارستان بر اثر کرونا و این واقعیت که فقط حدود دو درصد فلسطینی‌ها علیه ویروس واکسینه شده‌اند، اعلام کرد: باید تلاش‌ها برای کاهش سرعت گسترش کرونا افزایش یابد.

دکتر خوان پابلو ناهوئل سانچز (Juan Pablo Nahuel Sanchez) از اعضای سازمان پزشکان بدون مرز، می‌گوید که تعداد موارد ابتلا به کرونا در بالاترین سطح از ابتدای شیوع همه‌گیری بوده و بیمارستان‌ها در تلاشند تا هجوم بیماران را کنترل کنند. درصد افراد جوان مبتلا به کرونا به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

وی با اشاره به بیمارستانی در کرانه باختری که 71 بیمار در آن تحت درمان هستند، افزود: از هر سه بیمار که در حال حاضر در بیمارستان شهر دورا بستری شده‌اند، یک نفر سنی بین 25 تا 64 سال دارد، در حالی که قبل از آن اکثر بیماران بالای 64 سال بودند.

طبق گفته وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین، حدود سه چهارم موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، از نوع B117 است که اولین بار در بریتانیا شناسایی شده و اعتقاد بر این است که از ویروس اصلی مسری‌تر و کشنده‌تر است.‌

 

انتهای پیام
captcha