اهمیت نقش نیروهای مردمی در تأمین امنیت محلات
کد خبر: 3961281
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰

اهمیت نقش نیروهای مردمی در تأمین امنیت محلات

استاندار فارس، مشارکت مردم، استفاده از فناوری‌های جدید و به‌کارگیری نیروهای مردمی برای حفظ امنیت محلات را در زمینه افزایش امنیت مؤثر دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس عصر جمعه، 6 فروردین‌ماه با حضور در قرارگاه نوروزی پلیس این استان گفت: تلاش نیروی انتظامی مثمر ثمر بوده است و علی‌رغم مشکلاتی مانند کرونا، فشارهای اقتصادی وارد شده بر مردم و وقایع طبیعی آرامش در استان حاکم شده که بسترساز همه اتفاقات مثبت است.

وی با تأکید بر اینکه برای تأمین امنیت، نیازمند مشارکت سایر دستگاه‌ها هستیم، افزود: مشارکت خود مردم، استفاده از فناوری‌های جدید و به‌کارگیری نیروهای مردمی برای حفظ امنیت محلات، می‌تواند در زمینه افزایش امنیت مؤثر باشد و استان فارس در این زمینه فعالیت‌های مفیدی داشته است.

رحیمی با اشاره به اینکه پیشرفت در حوزه عمرانی و اقتصادی پیشرفتی متأثر از برقراری امنیت است، ادامه داد: در بیان مقام معظم رهبری در نوروز نیز به‌صورت ضمنی به پیشرفت‌های کشور اشاره شد و ایشان فرمودند در سال 99 در بعضی امور جهش و در بعضی امور رشد داشته‌ایم؛ زمانی که از جهش که صحبت می‌کنند به آلومینیوم و فولاد اشاره می‌کنند و تنها فارس بود که در سال 99 شاهد افتتاح واحدهای آلومینیوم و فولاد بوده و به باشگاه صادرکنندگان این اقلام در کشور پیوسته است.

 استاندار فارس تصریح کرد: با برقراری امنیت توسط نیروی انتظامی سرمایه‌گذاران، کارگران، پیمانکاران و کارآفرینان احساس امنیت می‌کند که این امنیت هم در بعد اقتصادی و هم در بعد آرامش در محل کار و منزل بوده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همیشه با موضوع تصادفات جاده‌ای روبه‌رو هستیم که زیان‌های زیادی به کشور و مردم وارد کرده است، گفت: بخش زیادی از این تصادفات متأثر از بی‌توجهی عامل انسانی است که کارشناسان از گذشته دور این موضوع را مورد تأکید قرار داده‌اند.

 رحیمی گفت: نیازمند فرهنگ‌سازی دستگاه‌های مسئول در زمینه کاهش تصادفات هستیم و نیروی انتظامی در سطح میدانی کنترل و مدیریت این موضوع را بر عهده دارد.

 استاندار فارس با اشاره به اینکه برای کاهش تصادفات در سال‌های گذشته، اعتبارات زیادی برای حذف نقاط حادثه‌خیز استان صرف کرده‌ایم، گفت: در سال جاری این تدابیر ادامه یافته و تثبیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه رفت و آمدها و سفرها روز به روز در حال افزایش است، ادامه داد: وضعیت جاده‌ها نیز در وقوع تصادفات مؤثر است و مسیرهای در دست احداث که بعضاً از محیط های مسکونی عبور می‌کنند موجب بروز تصادفات می‌شوند.

 رحیمی با تصریح اینکه توسعه راه‌ها نسبت به قبل از انقلاب و نسبت به سال‌های قبل رشد بسیار زیادی داشته است، ادامه داد: برای اولین بار این استان به‌زودی صاحب آزاد راه می‌شود در حالی که تاکنون حتی یک متر آزاد راه نداشته‌ایم؛ همچنین قسمت زیادی از راه‌های اصلی به بزرگراه و بخشی زیادی از راه‌های فرعی و روستایی به راه‌های اصلی تبدیل شده‌اند که موجب افزایش تردد و تصادفات شده‌اند.

 استاندار فارس با تأکید بر اینکه افزایش مشکلات اقتصادی، بیکاری، تورم و کاهش درآمد موجب تشدید پدیده سرقت‌های خرد می‌شود، گفت: با جمع‌آوری معتادان متجاهر و سایر معتادان، قسمتی از این مشکل کاهش یافت و اثرگذار بود.

انتهای پیام
captcha