اطلاعات 7 هزار شهید دانش‌آموز سرگذشت‌پژوهی شد
کد خبر: 3962701
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳

اطلاعات 7 هزار شهید دانش‌آموز سرگذشت‌پژوهی شد

مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی با اشاره به اجرای طرح سرگذشت‌پژوهی شهدای دانش‌آموز گفت: در قالب این طرح اطلاعات 7 هزار شهید دانش‌آموز با همکاری 28 هزار دانش‌آموز ساماندهی شد.

اطلاعات 7 هزار شهید دانش‌آموز سرگذشت‌پژوهی شدبه گزارش ایکنا از یزد، حسین میرشریف، مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی، امروز، 16 فروردین‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ملی همکلاسی آسمانی از سال 1383 با دو نگاه سرگذشت پژوهی شهدای دانش‌آموز و برگزاری یادواره‌های شهدای دانش‌آموز به صورت ملی، استانی و مدرسه‌ای در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود 36 هزار دانش‌آموز شهید در کشور گفت: در قالب طرح سرگذشت‌پژوهی از هر مدرسه چهار دانش‌آموز با انتخاب یک شهید نسبت به تهیه زندگی‌نامه، تکمیل شناسنامه فرهنگی شهید، گردآوری خاطرات خانواده، همرزمان و همکلاسی‌های این دانش‌آموز شهید، وصیت‌نامه شهید و در پایان نیز دلنوشته‌ای از خود دانش‌آموزانی که در این طرح شرکت کرده، اقدام می‌کنند.

میرشریف مخاطبان این طرح را دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم دانست و گفت: هفتمین دوره این طرح پس از دهه مبارک فجر آغاز شد که با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌های ناشی از شیوع این ویروس منحوس، این برنامه در قالب فضای مجازی دنبال شد.

میرشریف افزود: تاکنون پرونده هفت هزار شهید دانش‌آموز کشور سرگذشت‌پژوهی شده و داوری و معرفی برگزیدگان دوره هفتم این طرح که با نگاه به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده، اواخر اردیبهشت‌ماه و همزمان با عید فطر انجام خواهد شد.

وی از اجرای طرح «لشکر فرشتگان»  ویژه دانش‌آموزان دختر خبر داد و بیان کرد: در طرح سرگذشت‌پژوهی دانش‌آموزان شهید بیشتر به دانش‌آموزان پسر توجه شده است که با توجه به نگاه ویژه‌ به موضوع الگوی تعالی دختران طرح لشکر فرشتگان برنامه‌ریزی و امسال شاهد هشتمین دوره این طرح هستیم که دختران به سرگذشت‌پژوهی در مورد شهدای زن، مادران، همسران و خواهران شهدا و همچنین زنان انقلابی می‌پردازند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد با اشاره به برنامه‌های این نهاد در سال 1400، رونمایی از سرود همکلاسی آسمانی، پیشنهاد نامگذاری یکی از میادین شهر یزد به نام شهدای دانش‌آموز به شورای اسلامی شهر، تهیه نوشت افزار ایرانی اسلامی بر اساس اطلاعات و خاطرات شهدای دانش‌آموز، اجرای طرح آبروی مدرسه با معرفی یکی از شهدای شاخص دانش‌آموز در هر مدرسه برای سال تحصیلی آینده، برگزاری جشنواره تولیدات رسانه‌ای و فرهنگی و تهیه سررسید شهدای دانش آموز در سال 1401 را از جمله برنامه‌های در دستور کار دانست.

میرشریف از رونمایی پرتال ملی همکلاسی آسمانی خبر داد و گفت: در این پرتال اطلاعات و زندگی‌نامه تمامی شهدای دانش‌آموز بارگذاری و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد با اشاره به عضویت 5 هزار دانش‌آموز یزدی در این اتحادیه، زبده‌یابی و زبده‌پروری را در اولویت دانست.

انتهای پیام
captcha