سازگاری شعار سال؛ با تشکیل مجمع خیرین قرآنی
کد خبر: 3963104
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲

سازگاری شعار سال؛ با تشکیل مجمع خیرین قرآنی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استان‌داری خراسان رضوی گفت: تشکیل مجمع خیرین قرآنی از مواردی است که با شعار امسال سازگاری دارد و ما به عنوان متولیان بخش فرهنگ باید به دنبال آن باشیم‌. همچنین در بخش پشتیبانی باید از تمام فعالان قرآنی، موسسات خیریه و موسسات قرآنی را حمایت کنیم.

سازگاری شعار سال؛ با تشکیل مجمع خیرین قرآنیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، در آیین تجلیل از خادمان برگزیده کشوری قرآن‌کریم(برگزیده سال های ۹۸ و ۹۹) که امروز ۱۸ فروردین‌ماه، به‌میزبانی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: از امروز متاسفانه شرایط مشهد مقدس و برخی شهرهای خراسان رضوی به وضعیت قرمز در آمده است، اما در ۱۴ ماه گذشته که با این بیماری درگیر بوده‌ایم، خوشبختانه خراسان رضوی و به‌ویژه شهر مشهد در مقابله با این بیماری خوب عمل کرده و آمار بستری‌ها و فوتی‌های ما خوشبختانه همواره نسبت به میانگین کشوری کمتر بوده و در ۱۴ ماه گذشته با بحران جدی در خراسان رضوی رو‌به‌رو نبوده‌ایم.

وی افزود: علی‎رغم اینکه مسافرت‌ها و بحث‌های این‌چنینی وجود داشته است، اما خوشبختانه تاکنون به خیر و خوشی از بحران‌ها گذر کردیم و امیدواریم که از مرحله چهارم شیوع ویروس کرونا که از سه روز گذشته ایجاد شده است، نیز به خیر و خوشی، با توجه به همدلی و رعایت مردم گذر کنیم و سلامتی مردم حفظ شود و باعث بحران شدید در استان خراسان رضوی و مشهد نباشیم.

معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: همه ما موظف هستیم طبق شعاری که مقام معظم رهبری برای امسال در نظر گرفته‌اند و سیاست‌هایی که پیرو آن تعریف می‌شود قدم برداریم. در رابطه با موضوع «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها» باید بگویم وقتی موضوع تولید پیش می‌آید، اذهان ما متوجه مسائل بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی می‌شود که آن بخشی از این مسئله قرار دارد.

براتی ادامه داد: تولید تنها مرتبط با بنگاه‌های تولیدی و صنعت نیست و در بخش قرآنی که موضوع این نشست بوده، نیز حضور دارد و طبیعتا تشکیل مجمع خیرین قرآنی از مواردی است که با شعار امسال سازگاری دارد و ما به عنوان متولیان بخش فرهنگ باید به دنبال آن باشیم‌. همچنین در بخش پشتیبانی باید تمام فعالان قرآنی، موسسات خیریه و موسسات قرآنی را پشتیبانی کنیم.

وی در رابطه با خادمان برگزیده قرآنی خاطرنشان کرد: طبق آن چیزی که به بنده اعلام شد، از ۱۲ نفر برگزیده مسابقات خادمان قرآنی، ۲ نفر سهم استان خراسان رضوی بوده است که به نظر بنده با توجه به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های قرآنی شهر مشهد و استان ولایت‌مدار خراسان رضوی این تعداد سهم بسیار کمی است و باید تلاش کزد تا سهم ما در این حوزه بیشتر شود، چرا که این تعداد ما را راضی نمی‌کند.

معاون امور زائرین استانداری خراسان رضوی ضمن تقدیر از محمدجواد سادات فاطمی و کمال‌الدین غراب که به‌‎عنوان خادمان برگزیده قرآنی کشور انتخاب شده‌اند، بیان کرد: آقای سادات فاطمی در زمان حضور مقام معظم رهبری در مشهد افتخار شاگردی ایشان را داشته‌اند و طبیعتا آموخته‌های آن دوران موجب شده که چهل سال فعالیت‌های قرآنی مناسبت داشته باشند که هر فردی این توفیق را ندارد. این دو استاد توفیق پیدا کرده‌اند در راه قرآن فعالیت کنند که طبیعتا افتخار بزرگی است و حتما آثار آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود دیده‌ و خواهند دید.

انتهای پیام
captcha