تشکیل کارگروه تبلیغ نوین ویژه ماه رمضان در زنجان
کد خبر: 3963596
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

تشکیل کارگروه تبلیغ نوین ویژه ماه رمضان در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به تعطیلی مساجد و لزوم استفاده از فضای مجازی برای برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: کارگروه رسانه‌ای و تبلیغ نوین برای استفاده از فناوری جدید تشکیل شده است.

تشکیل کارگروه تبلیغ نوین برای ماه رمضان در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، 22 فروردین‌ماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و قرارگیری زنجان در وضعیت قرمز، برنامه‌های ماه مبارک رمضان نیز با در نظر گرفتن این موضوع تدارک دیده شده است تا ضمن حفظ سلامت جامعه، فعالیت دینی و فرهنگی متوقف نشود.

وی به تشکیل 15 کارگروه ویژه ماه مبارک رمضان 1400 اشاره کرد و گفت: این کارگروه‌ها شامل بخش‌های فرهنگی، کودک و نوجوان، کتاب، مسجد، قرآنی، رسانه‌ای و تبلیغ نوین، هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی، و تولید محتوا هستند و برای پیشبرد بهتر اهداف و برنامه‌ها از دو ابزار رسانه و تبلیغات محیطی در ماه مبارک رمضان امسال بهره خواهیم برد.

این مسئول با اشاره به اینکه ماه رمضان همواره یک بستر مهم برای انتقال مفاهیم دینی به‌شمار می‌رود و فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین فضای واقعی باشد، اظهار کرد: اما در شرایط کنونی که حفظ سلامت جسمی مؤمنان امری مهم است باید از این ابزار نوین بیشتر استفاده را کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان یادآور شد: در سال گذشته در ماه محرم هیئت‌های مذهبی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مراسم خوبی را برگزار کردند و جلوه باشکوه آن را در کمک‌های مؤمنانه حسینیه اعظم زنجان مشاهده کردیم.

وی تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان را اقدامی غیر کارشناسانه خواند و گفت: انتظار می‌رفت تصمیم برای تعطیلی مساجد با مشورت کارشناسان امر صورت می‌گرفت اما به هر حال باید منتظر فروکش کردن آمار مبتلایان باشیم تا شاید نیمه دوم ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر مراسمی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه بندگی و دلدادگی ملت مؤمن و حقیقت جوی ایران و فرصتی برای پالایش نفس از رذایل است، تصریح کرد: از این رو نمی‌توان به سادگی نسبت به برقراری و عدم برقراری مساجد و مراسم در این ماه تصمیم‌گیری کرد و ستاد ملی مبارزه با کرونا باید تصمیمات خود مبنی بر تعطیلی و فعالیت حوزه‌های مختلف از جمله اماکن فرهنگی و هنری، ورزشی، علمی و اقتصادی را با درایت و نظر کارشناسی پیش ببرد.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به اعمال محدودیت در نوروز، شیوع کرونا را در حال حاضر افزایش داده است، تأکید کرد: مهار کرونا منوط به رعایت همه مردم و وحدت عملی نسبت به مواجهه مردم با این ویروس منحوس است.

انتهای پیام
captcha