پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۴۳۵ مددجوی گلستانی
کد خبر: 3965843
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۴۳۵ مددجوی گلستانی

مدیر کل کمیته امداد استان گلستان گفت‌: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۴۳۵ مددجوی گلستانی با هدف توانمندسازی و بهره‌مندی از مستمری بازنشستگی توسط کمیته امداد استان پرداخت شد.

ارسالی سه شنبه// پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۴۳۵مددجوی گلستانیبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد‌، عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد استان گلستان، گفت: حق بیمه تأمین اجتماعی ۲۴۳۵ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۹۹ با تخصیص اعتبار ۴ میلیارد و ۵۷۶ میلیون تومان برای بهره‌مندی از مزایای بیمه بازنشستگی‌، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان بیان کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی ۱۸ تا ۵۰ سال در حال حاضر از این خدمت بهره‌مند می‌شوند. براین اساس زنان تا ۵۵ سال و آقایان تا ۶۰ سالگی در صورت پرداخت حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تامین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می شوند.

وی افزود: در سال ۹۹ حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۸۵۳ زن سرپرست خانوار و ۵۸۲ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان افزود: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان افزود‌: در سال ۹۹ برای تعداد ۲۷۶ نفر شامل ۲۲۲ نفر زن سرپرست خانوار و ۵۴نفر از مجریان طرحهای اشتغال که دارای ۹ سال سابقه بیمه پردازی و ۵۵ سال سن بودند، مبلغ ۱ میلیارد و۴۵۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض اختصاص و به‌منظور خرید سنوات یکسال باقی مانده، با هدف توانمندسازی و خروج پایدار از چرخه حمایت امداد، به‌حساب تأمین اجتماعی واریز شد که به‌حمدالله این مددجویان مشمول دریافت مستمری بازنشستگی و از خدمات مربوطه نیز بهره‌مند شدند.

انتهای پیام
captcha