«خانه هلال» حوزه علمیه در یزد تشکیل می‌شود
کد خبر: 3966550
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

«خانه هلال» حوزه علمیه در یزد تشکیل می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از راه‌اندازی خانه هلال حوزه‌ علمیه در این استان خبر داد و گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این خانه از ظرفیت طلاب بهترین بهره‌برداری صورت گیرد.

خانه هلال حوزه علمیه در یزد تشکیل می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، دوم اردیبهشت در جلسه هماهنگی راه‌اندازی خانه‌های هلال در حوزه‌های علمیه و تقویت کانون‌های طلاب در مدارس علمیه استان ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته از طرف جمعیت استان ابراز امیدواری کرد و گفت: با راه‌اندازی «خانه هلال حوزه علمیه» بتوان از ظرفیت طلاب بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هر اقدامی که در جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود به‌صورت داوطلبانه، بی‌منت و بی‌طرفانه است، بیان کرد: ما باید اصل بی‌طرفی و بی‌منت بودن را در اقدمات رعایت کنیم؛ همان‌طور که در فرامین دینی داریم که کار باید برای خدا باشد و هلال‌احمر آن را مدنظر دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد بیان کرد: با تشکیل خانه هلال‌احمر در حوزه علمیه یزد این نوید را می‌دهیم که یک هلال‌احمر کوچک در این مجموعه تشکیل شود و برای ارائه آموزش‌های لازم در خصوص امدادرسانی ویژه کارکنان و خانواده‌ها در هر زمانی که اعلام شود با شما همکاری خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام مجتبی شعشعی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد نیز ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و نیز سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی بیان کرد: دفتر نمایندگی هلال احمر استان تمام تلاش خود را در راستای بهره بردن از ظرفیت کانون‌های طلاب و زمینه سازی مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه برای طلاب بکار خواهد گرفت.

وی گفت: تشکیل خانه هلال و فعال شدن کانون‌های طلاب علاوه بر ارائه آموزش‌های همگانی، می‌تواند به یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی برای حمایت از اقشار کم برخوردار تبدیل شوند.

حامد صدیقی، معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت آموزش‌های همگانی تصریح‌کرد: با استفاده از ظرفیت آموزش به امام جماعت‌های مساجد شهری و روستایی و همچنین اساتید و طلاب این شهرستان می‌توان سطح گسترده ای از جامعه محلی را در برابر مخاطرات در حوادث طبیعی آماده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد نیز از تلاش‌های مؤثر هلال احمر به ویژه در دوران کرونا تقدیر کرد و گفت: وجود نیروهای هلال احمر باعث ایجاد آرامش و اطمینان خاطر در جامعه است.

وی با تقدیر از جمعیت هلال‌احمر برای تشکیل خانه‌های هلال در سازمان‌های مختلف بیان کرد: تشکیل خانه هلال باعث شبکه‌سازی و سپردن بسیاری از کارها به سازمان‌های مردم‌نهاد می‌شود تا در زمان بروز حادثه، این شبکه‌ها به سرعت به یکدیگر متصل شده و به کمک هلال‌احمر بیایند.

مدیر حوزه علمیه استان با استقبال از تشکیل خانه هلال حوزه علمیه و تقویت کانون طلاب تأکید کرد و افزود: در بعد سخت افزاری، یعنی آموزش طلاب و تشکیل این کانون و تیم بندی و آماده سازی آنها در راستای همکاری در زمان حوادث، و در بعد نرم افزاری جهت حضور در برنامه‌های فرهنگی در کنار جوانان و در مجموع برقراری تعامل بین جوانان هلال احمر و طلاب دارای اهمیت است.

تشکیل هرچه سریعتر خانه هلال حوزه علمیه و نیز تربیت «مربی طلبه» از مطالبات این مقام مسئول حوزوی بود.

انتهای پیام
captcha