شرکت 2500 دانش‌آموز البرزی در مرحله استانی مسابقات قرآن
کد خبر: 3966786
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

شرکت 2500 دانش‌آموز البرزی در مرحله استانی مسابقات قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز، از شرکت دو هزار و 500 دانش‌آموز دختر و پسر در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت خبر داد و گفت: این دانش آموزان در ۱۱ رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

شرکت 2500 دانش‌آموز البرزی در مرحله استانی مسابقات قرآن

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، از شرکت دو هزار و 500 دانش‌آموز دختر و پسر در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت خبر داد و گفت: این دانش‌آموزان در ۱۱ رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن دارای چهار مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری است، افزود: با توجه به اینکه شرایط کرونایی در کشور حاکم است ولی نه تنها این مسابقات تعطیل نشده بلکه استقبال خوبی از این دوره به عمل آمده است.

این مسئول بیان کرد: استقبال بیشتر از این دوره از مسابقات نشان می‌دهد که آموزش و پرورش و به‌خصوص اداره قرآن و عترت فعالیت‌های قرآنی را در مدارس به خوبی پیش می‌برند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ، تفسیر، قرائت قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان، احکام و انشای نماز از تمامی بخش‌ها و شهرهای استان برگزار می‌شود.

فهمیده تصریح کرد: امیدواریم با داوری خوب دانش‌آموزان برتر به مرحله کشوری راه یابند تا نمایندگان خوبی برای استان البرز باشند.

وی در ادامه با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نیز، اظهار کرد: آموزش و پرورش ذاتاً کارش تربیت انسان‌ها و مخصوصاً تربیت دینی است و تمام تلاش و توانمندی خود را گذاشته تا در زمینه تربیت دینی موفق عمل کند و در این زمینه حوزه علمیه و دانشگاه‌ها نیز در کنار آموزش و پرورش قرار دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز از فعالیت 9 دارالقرآن در سطح استان خبر داد و افزود: مربیان متخصصی در این دارالقرآن‌ها در بخش‌های مختلف قرآنی چون حفظ و قرائت و.‌.. به دانش‌آموزان خدمات ارائه می‌کنند.

فهمیده در پایان با تأکید بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، گفت: برای تحقق فرمایشات معظم‌له، آموزش و پرورش برنامه حفظ جزء ۳۰ قرآن را چندین سال قبل شروع کرده که با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شده است.

انتهای پیام
captcha