ثبت‌نام ۲۰ محله کردستان در مهرواره «محله همدل»
کد خبر: 3967067
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

ثبت‌نام ۲۰ محله کردستان در مهرواره «محله همدل»

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان از ثبت‌نام ۲۰ محله کردستان در مهرواره سراسری «محله همدل» خبر داد و گفت: این مهرواره به همت بنیاد هدایت تبلیغات اسلامی در استان‌های کشور از جمله کردستان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح مهرواره «محله همدل» از اول ماه مبارک رمضان در سطح کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح کمکی برای رسیدگی به مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی است، افزود: تاکنون ۲۰ محله استان کردستان در سامانه آن ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: طرح مهرواره «محله همدل» سراسری بوده و از سوی بنیاد هدایت تبلیغات اسلامی در استان‌های کشور از جمله کردستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این طرح به منظور ایجاد نشاط، امید و تقویت خودباوری برای حضور و مشارکت در حل مسائل توسط اقشار مختلف مردم در محلات برگزار می‌شود و براساس آن از ظرفیت محلات و مجموعه‌های آن برای مشارکت مردم نسبت به حل مسائل محله اقدام می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در هرکاری که مردم وارد شدند قطعا گشایش در آن به وجود می‌آید، گفت: مخاطب مهرواره محلات طرح شهید سلیمانی و محله‌های دارای امام جماعت و جوانان پویا و فعال است.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات محلات در قالب این طرح به مسائل اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، خانواده، مذهبی، زیرساختی، اخلاقی، زنان، سبک زندگی و سلامت، حقوقی و رسانه و هویت‌بخشی تقسیم می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به مراحل و اقداماتی که از سوی استان‌ها انجام می‌شود، بیان کرد: تشکیل کمیته مهرواره متشکل از تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه، نمایندگان ادارات اوقاف و کانون‌های فرهنگی مساجد استان‌ها است که نسبت به اطلاع‌رسانی و گفتمان‌سازی در خصوص مهرواره محله همدلی اقدام می‌کنند.

وی یادآور شد: ساکنان محلات باید از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۷۵ و مراجعه به سایت مهرواره برای آموزش نحوه حل مسائل اقدام کنند، ضمن اینکه از ظرفیت دستگاه‌ها، افراد متمکن و صاحب نفوذ در حل مسائل و مشکلات استفاده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha