امام حسن مجتبی(ع)؛ اسوه صبر و کرامت
کد خبر: 3967548
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

امام حسن مجتبی(ع)؛ اسوه صبر و کرامت

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ضمن تأکید بر الگوگیری از منش امام حسن(ع) تصریح کرد: امام(ع)، اسوه صبر، مقاومت و کرامت و بخشندگی است.

ارسالی امروز ا امام حسن مجتبی (ع) اسوه صبر و کرامتحجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد با سعادت امام دوم شیعیان، اظهار کرد: امام حسن مجتبی(ع) بزرگترین الگوی کرامت برای امت اسلامی بود و حلم آن حضرت همچون آفتاب بر دوست و دشمن آشکار است.

وی افزود: به اعتراف شیعه و سنی او یکی از پنج بزرگواری بود که آیه شریفه تطهیر در شأن آن‌ها نازل شد و امام(ع) با همه مردم رفتاری بزرگ منشانه داشت، کمک حال قشر فقیر جامعه بود تا آن‌جا که کریم اهل بیت(ع) لقب گرفت، در وصف شأن و منزلت آن حضرت همین بس که پیامبر(ص) حسنین (ع) را بسیار گرامی داشته و آن‌ها را سرور جوانان اهل بهشت می‌خواند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر الگوگیری از منش امام حسن(ع) تصریح کرد: امام حسن مجتبی(ع) ۲۵ بار با پای پیاده به سفر حج مشرف شد و سه بار اموالش را در راه خدا بین مستمندان تقسیم کرد تا جایی که حتی کفش خود را نیز برای محرومان بخشید بنابراین این امام بزرگوار اسوه کرامت، گذشت، صبر و اخلاق نبوی است و ضرورت دارد همه مردم این صفات نیکو را الگوی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در این ایام که جهان و کشور ما با بیماری کرونا درگیر است جامعه بیش از پیش نیازمند الگوپذیری از این حضرت بوده و مردم باید بیشتر به فکر یاری‌رسانی به محرومان و نیازمندان باشند تا آن‌ها نیز بتوانند در آسایش این بحران را پشت سر گذارند.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده بیان کرد: سراسر زندگی امام حسن مجتبی(ع) غربت و مظلومیت بود، در منزل، جامعه و حتی میان یاران خود نیز مظلوم بود، تا جایی که در حریم امن منزلش توسط همسر خود مسموم و به شهادت رسید، حتی در جریان دفن پیکر پاکشان تابوت امام را جلوی چشم فرزندان و برادر رشیدش امام حسین(ع) تیر باران کردند.

وی در پایان اظهار کرد: از رسول خدا(ص) روایت شده است، هر کس بر او حسن گریه کند، چشمش کور نشود در روزی که چشم‌ها کور می‌شود و هر کس بر او محزون شود، قلب او محزون نشود در روزی که قلب‌ها محزون می‌شود و هر کس او را در بقیع زیارت کند قدمش بر صراط نمی‌لرزد روزی که قدم‌ها در آن روز می‌لرزد.

انتهای پیام
captcha