برگزاری نوزدهمین دوره آزمون «قرآن و عترت» در یزد
کد خبر: 3967978
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

برگزاری نوزدهمین دوره آزمون «قرآن و عترت» در یزد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: نوزدهمین دوره آزمون سراسری «قرآن و عترت» از روز چهارشنبه به صورت مجازی در این استان آغاز شده و سه روز ادامه دارد.

برگزاری نوزدهمین دوره آزمون «قرآن و عترت» در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، نوزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت در استان یزد، همزمان با سراسر کشور و از روز چهارشنبه، 8 اردیبهشت به صورت مجازی آغاز شده و سه روز ادامه دارد.

حسین دشتی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این زمینه گفت: این آزمون از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه آغاز شده و از طریق سایت www.quranedu.ir در حال برگزاری است.

دشتی با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون امسال در 14 رشته انجام شده است، افزود: این رشته‌ها شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان است.

دشتی ادامه داد: همچنین حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء 30، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم 5 جزء اول، حفظ و مفاهیم 10 جزء اول، حفظ و مفاهیم 15 جزء اول، حفظ و مفاهیم 20 جزء اول، حفظ و مفاهیم 25 جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم بخش دیگری از رشته‌های این آزمون هستند.

وی اظهار کرد: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (ع) در سراسر کشور انجام می‌شود.

یادآور می‌شود مرحله آزمایشی این آزمون نیز روز دوم اردیبهشت ماه به اجرا در آمد.

انتهای پیام
captcha