شناخت علی(ع) زمینه تربیت و خودسازی را فراهم می‌کند
کد خبر: 3968173
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

شناخت علی(ع) زمینه تربیت و خودسازی را فراهم می‌کند

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد بر شناخت شخصیت‌های الهی در ماه رمضان تأکید کرد و گفت: این امر زمینه تربیت و خودسازی را در انسان‌ها فراهم می‌کند، البته لیالی قدر فرصتی است برای شناخت و الگوگیری از علی(ع)؛ پیشوایی که همواره در اجرای قوانین دین عدالت‌ورزی پیشه می‌کرد.

شناخت علی(ع) زمینه تربیت و خودسازی را فراهم می‌کندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، امروز، 10 اردیبهشت در پیام مکتوب جمعه بر لزوم توجه به عظمت لیالی قدر و دهه پایانی ماه مبارک رمضان تأکید و با اشاره به اینکه در روایات متعدد آمده که معصومان دهه آخر را به شب زنده‌داری و عبادت و بندگی مشغول می‌شدند اظهار کرد: مهمترین ایام ماه مبارک رمضان لیالی قدر است که شب توجه به خدا و درخواست مقدرات ارزشمند از خدای متعال بوده و باید قدردان این فرصت باشیم و به نحوی شایسته از آن بهره‌مند شد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم باید با رعایت موازین و معیارهای بهداشتی و اجتماعی حتماً در مساجد و در فضاهایی که ستاد استانی مبارزه با کرونا اجازه داده است، حضور پیدا کنند و تنها به خانه‌نشینی و استفاده از رسانه‌ها اکتفا نکنند لذا افرادی که می‌توانند با رعایت شرایط در کنار هم باشند این زمینه را فراهم کنند چرا که دعا به صورت جمعی اثر وضعی خاصی دارد.

مدرسی افزود: در این ایام شناخت شخصیت‌های الهی و آشنا شدن با ویژگی‌ها و خصوصیات روحی و اخلاقی آن‌ها زمینه تربیت و خودسازی را در ما فراهم می‌کند و ایام لیالی قدر فرصتی است برای شناخت و الگوگیری هر چه بیشتر از امیرالمومنین علی(ع) پیشوایی که همواره در اجرای قوانین دین عدالت ورزی پیشه می‌کرد.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: در جامعه امروز الگوگیری از امام علی (ع) با خصایص ویژه علمی، اجتماعی، اخلاقی، اخلاص در عمل، شجاعت، عدالت، ایثار، وفاداری، صبر و بسیاری از ارزش‌های اخلاقی به عنوان الگوی برتر بشریت حائز اهمیت است و تک تک افراد جامعه را در مسیر سعادت و رستگاری قرار می‌دهد. بر این اساس لازم است دستگاه‌های فرهنگی و فعالان عرصه اجتماع، فرهنگ، دین و رسانه در معرفی این الگوی ارزشمند به ویژه برای جوانان بیش از گذشته تلاش و اجرای برنامه‌هایی به شکل متنوع، هدفمند، جذاب و اثرگذار را با هم افزایی همه ظرفیت‌ها مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: حضور شکوهمند مردم هر کجا در این چهل و سال سال وجود داشته است، موجب ایجاد امنیت بالا و همچنین عزت فوق العاده و قدرت نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران در ابعاد مختلف شده است. این حضور شکوهمندانه موجب عزت، امنیت و آرامش داخلی و جایگاه معتبر و با اقتدار ایران اسلامی در جامعه بین المللی می‌شود آن هم در شرایطی که برخی کشورها این چنین همانند گرگ نسبت به یکدیگر چنگ و دندان نشان می‌دهند. البته دولت و مسئولان هم باید در این زمینه و به ویژه برای جلب و بازسازی اعتماد مردمی تلاشی مضاعف به کار گیرند، مخصوصاً مجلس باید با قوانین همراه با ارزش‌های اسلامی نسبت به تسهیلگری امور در رابطه با مردم تلاش کند و نکته دیگر اینکه مردم نیز نسبت به شعارها و برنامه‌های اشخاص توجه داشته باشند و با ریزبینی در این زمینه تصمیم گیری کنند.

مدرسی افزود: ما برنامه‌ها و شعارهای مختلفی را از اشخاص می‌بینیم اما باید افراد قادر و توانایی وجود داشته باشند که بتوانند اداره اجتماع را در این شرایط فعلی در دست گرفته و به سر منزلی امن و خوب برسانند. مردم را باید دریافت زیرا مردم به مانند سلسله‌هایی هستند که اگر بهم پیوسته نباشند، زنجیر محکمی را نمی‌توانند در مقابل دشمن ایجاد کنند و این مسئولان بخش‌ها و جایگاه‌های مختلف هستند که باید در رابطه با حضور و رضایت مندی مردم در عرصه های مختلف تلاش کنند و نگاه مردمی بر تصمیم گیری‌های سیاسی و جناحی غالب شود.

انتهای پیام
captcha