طلاب یزدی اصول کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند
کد خبر: 3969591
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

طلاب یزدی اصول کمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با حوزه علمیه استان، از بهره‌مندی طلاب مدارس علمیه سطح استان از آموزش اصول کمک‌های اولیه خبر داد.

طلاب یزدی اصول کمک‌های اولیه را فرا گرفتندبه گزارش ایکنا از یزد، محسن حرازی‌زاده، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد، 15 اردیبهشت در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته هلال احمر اظهار کرد: در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی با نهادها و ارگان‌های مختلف تفاهم‌نامه همکاری امضا شد که در راستای آموزش اصول کمک‌های اولیه به طلاب اخیراً تفاهم نامه ای با حوزه علمیه استان به امضا رسید تا طلاب یزدی از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: البته پیش از این کانون طلاب در سه شهرستان راه اندازی و فعالیت داشته است که در این قالب طلاب از آموزش کمک‌های اولیه بهره‌مند شده‌اند اما اکنون ویژه طلاب سطح استان به مرحله اجرا خواهد رسید.

حرازی‌زاده، برگزاری 59 دوره آموزش آمادگی در برابر مخاطرات، برگزاری دوره‌های تربیت مربی برای 55 نفر، آموزش فرهنگیان، نیروی نظامی و برگزاری مدرسه تابستانی هلال احمر و نیز دوره‌های آموزشی خانه‌های هلال را از دیگر اقدامات در زمینه آموزشی اعلام کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان، اجرای طرح غمگساران، نذر سلامت در ماه محرم، چلچراغ، رفیق خوشبخت، آمران سلامت و ناظران سلامت، قرار مهربانی را از جمله برنامه‌های این حوزه دانست و بیان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و اقبال عمومی، در سال گذشته پنج هزار و 250 نفر داوطلب جدید در سامانه جامع ثبت‌نام شدند و تعداد اعضای جوانان هلال احمراستان به 13 هزار و 400 نفر افزایش یافت.

حرازی‌زاده حوزه داوطلبان هلال احمر را یکی از مهمترین محورهای اصلی این جمعیت خواند و اظهار کرد: هر قدر در حوزه داوطلبان موفق‌تر عمل شود، قطعاً خدمات بیشتری به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اجرای طرح اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق محروم، گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، طرح نذر آب 3 امسال با اعزام تیم‌های داوطلبی به منطقه نایبندان استان خراسان جنوبی انجام شد.

وی از ایجاد 10 بانک امانات در شهرستان‌های استان جهت امانت دادن برخی تجهیزات درمانی جهت بیماران بستری در منزل طی سال گذشته خبر داد و ابراز امیداری کرد که با مشارکت مردم و خیران این بانک‌های امانات بیش از پیش تجهیز شوند.

حرازی‌زاده با اشاره به فعالیت 50 خانه هلال در استان، از راه اندازی 20 خانه هلال دیگر در هفته هلال احمر در این استان خبر داد و گفت: آموزش تیم‌های اهالی محلات و جوانان هر منطقه و ارائه خدمات توسط این گروه‌ها به عنوان هدف اصلی در راه‌اندازی این خانه‌ها بوده است که امیدواریم بتوانیم از این طریق تعامل با دستگاه‌های مختلف صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha