200 مرکز نیکوکاری به نیازمندان یزدی خدمات ارائه می‌کنند
کد خبر: 3971891
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷

200 مرکز نیکوکاری به نیازمندان یزدی خدمات ارائه می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: 200 مرکز نیکوکاری در سه بخش محله‌محور، تخصصی و صنفی با شعار مردم برای مردم در استان یزد برای خدمت‌رسانی به نیازمندان در حال فعالیت هستند.

200 مرکز نیکوکاری به نیازمندان یزدی خدمات ارائه می‌کنندبه گزارش ایکنا از یزد، محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد، امروز، 26 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شبکه گسترده نیکوکاری در سطح استان با محوریت مراکز نیکوکاری مسئولیت برقراری پیوند و واسطه نیکوکاری بین نیازمندان و خیران هستند اظهار کرد: 200 مرکز نیکوکاری در سه بخش محله محور، تخصصی و صنفی با شعار مردم برای مردم در استان یزد برای خدمت‌رسانی به نیازمندان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: افراد نیازمند و یا کسانی که خانواده نیازمندی را شناسایی کرده‌اند که مستحق دریافت کمک هستند، می‌توانند به مراکز نیکوکاری مراجعه کنند و یا از طریق شماره تلفن چهاررقمی 1811 تماس گرفته تا هماهنگی‌های لازم برای ثبت اطلاعات افراد نیازمند و بررسی وضعیت آنان برای ارائه خدمات موردنیاز انجام شود.

شجاعان ادامه داد: مراکز نیکوکاری در ماه مبارک رمضان نقش ارزنده و مؤثری در برگزاری رزمایش ایران همدل در قالب اطعام مهدوی و افطاری ساده و همچنین تأمین بسته‌های معیشتی و طبخ و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان ایفا کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: خیران می‌توانند کمک‌های اهدایی خود را به‌صورت نقد و کالا در بخش‌های مختلفی از جمله طرح اکرام ایتام و محسنین، اشتغال، اطعام، مسکن، درمان، کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه، سبد کالا و لوازم ضروری زندگی، نذر و قربانی، پوشاک و البسه و صدقات به مراکز نیکوکاری اهدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و بهره‌مندی از توان و ظرفیت حداکثری خیران در اعطای تسهیلات به نیازمندان گفت: خیران حقوقی و حقیقی می‌توانند با سپرده‌گذاری در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، این نهاد را در رفع مشکلات نیازمندان و مددجویان تحت حمایت یاری کنند.

وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه هم‌افزایی با خیران سپرده‌گذار در صندوق، علاوه بر گسترش سنت قرض‌الحسنه، کمک به افزایش توان پرداخت وام قرض‌الحسنه با هم‌افزایی و پاسخگویی مناسب به رفع مشکلات نیازمندان می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه تسهیلات اعطایی به نیازمندان برای ایجاد اشتغال، امور درمانی، ازدواج، تحصیلی، بدهی و تعمیر، ساخت و ودیعه مسکن پرداخت می‌شود، تصریح کرد: پرداخت وام قرض‌الحسنه از محل وجوه سپرده‌گذاری شده توسط خیران به دو صورت امکان‌پذیر است، در روش اول معرفی نیازمندان به تشخیص فرد نیکوکار سپرده‌گذار صورت می‌پذیرد و در روش دوم، خیران پرداخت وام از محل وجوه اداره شده را در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهد.

شجاعان یادآور شد: سال گذشته 39 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه توسط صندوق امداد ولایت استان یزد در زمینه کارگشایی، خودکفایی، مسکن و شهریه دانشجویی به چهار هزار و 476 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان غیر تحت حمایت اعطا شد.

انتهای پیام
captcha